مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

۵۰ درصد از نفت‌کوره کم گوگرد از طریق ریل وارد بندرشهید رجایی می شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۹:۲۴:۰۵
کد خبر: ۹۶۳۸۸۲
۵۰ درصد از نفت‌کوره کم گوگرد از طریق ریل وارد بندرشهید رجایی می شود
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این پس ۵۰ درصد محصول فرآورده استراتژیک نفت‌کوره کم گوگرد که در راستای اجرای قانون کنوانسیون جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از تردد کشتی ها (MARPOL) در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید می شود بشکل حمل ‌و نقل چند وجهی و توسط واگن‌های مخزن دار به بندر شهید رجای انتقال می یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به الزامات شناورها درحال تردد در آب‌های بین المللی جهت استفاده از سوخت های دارای محتوای گوگرد کمتر از نیم درصد اظهار داشت: از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تمامی شناور‌های ملزم به رعایت این قانون بوده و عدم توجه، ممانعت از تردد، توقیف و جریمه کشتی ها در آبهای بین‌المللی و بنادر جهان را به همراه خواهد داشت .

 عفیفی پورگفت: از این قانون به عنوان پرچالش‌ترین و پرهزینه‌ترین الزام جهانی در حوزه حمل و نقل دریایی یاد می شود.

این مقام مسئول ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این قانون در کشور اظهار داشت: با همت و توان متخصصان داخلی از نیمه دوم سال جاری نفت‌کوره کم گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک تولید و با اختصاص خط، مخزن و بازوهای بارگیری نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز کشتی‌های اقدام شد.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون ۲۰ هزار تن سوخت کم گوگرد از طریق حمل و نقل جاده‌ای به بندر شهید رجایی منتقل شده اظهار کرد:  مشکلاتی نظیر ایجاد ترافیک در مسیر ورودی، کاهش ایمنی مسیر تردد، مشکلات تخلیه کامیونی به مخازن همچنین کندی عملیات تخلیه از جمله عوامل محدودیت آفرینی درحمل و نقل جاده ای بودکه برای رفع این مشکلات بهره گیری از زیر ساختهای ایجاد شده در بندرشهید رجایی و حمل و نقل ریلی در دستورکار قرارگرفت .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به مزایای بی شمار حمل و نقل چند وجهی و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی جهت انتقال فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی تصریح کرد: پیشنهاد بندر جهت ارائه خدمات به صورت حمل چند وجهی و ترکیبی مطرح، مزایای بهره گیری از این ظرفیت تبیین و مورد استقبال شرکت متقاضی این خدمت قرار گرفت.

 

عفیفی پورگفت: بر این اساس نخستین محموله سوخت کم گوگرد از مبدا پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک در قالب ۹۰ واگن مخزن دار با حجم ۵۰۰۰ تن به مقصد بندر شهید رجایی بارگیری شده که درگام نخست از این اقدام مهم، ۱۸ واگن با حجم تقریبی ۱۰۰۰ تن بزودی وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تسهیلات ایجاد شده، از این پس ۵۰ درصد از حجم این فرآورده استراتژیک جهت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها، از طریق حمل‌ و نقل چند وجهی و توسط واگن‌های ریلی به بندر شهید رجایی منتقل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز