مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد :

ستاره خلیج فارس نماد خودباوری و اعتماد به جوانان و تامین کنندگان داخلی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۵:۲۱
کد خبر: ۹۶۴۴۷۴
ستاره خلیج فارس نماد خودباوری و اعتماد به جوانان و تامین کنندگان داخلی
مدیرعامل شرڪت نفت ستاره خلیج فارس ضمن اشاره به مهمترین اقدامات یک ساله ی این پالایشگاه، دلایل دستیابی به توفیقات اخیر در این پروژهی عظیم ملی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، «محمدعلی دادور» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گران‌قدر به‌ویژه سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: امیدواریم هر ڪدام از ما بتوانیم به سهم خود در راستای اعتلای نام ایران و ایرانی گام برداریم.

وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات این شرڪت از بهمن‌ماه سال گذشته تا بهمن‌ماه سال جاری پرداخت و گفت: افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بهمن ماه سال گذشته به افتتاح رسید و ایران را در تامین بنزین به خودڪفایی رساند ڪه این اتفاق توانست امنیت سبد سوخت ڪشور را تضمین ڪند.

مدیرعامل شرڪت نفت ستاره خلیج فارس اضافه ڪرد: در آغاز سال 1398 با توجه به محدودیت‌های مالی و افزایش تحریم‌ها و مقرون‌به‌صرفه نبودن ساخت فیزیڪی فاز چهار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، توسعه نرم‌افزاری جایگزین توسعه فیزیڪی شد و رسیدن به هدف را با ڪمترین میزان اعتبارات به پیش بردیم.

وی تصریج ڪرد: در واقع پیش از این مقرر شده بود ڪه ماموریت فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش روزانه 120 هزار بشڪه میعانات گازی باشد، اما با تغییرات انجام شده این فاز به نام فاز بهینه‌سازی ظرفیت و رفع گلوگاه‌های فازهای موجود تغییر یافت و با افزایش ظرفیت پالایشی در هر سه فاز موجود از 120 به 180 هزار بشڪه، تولید مورد انتظار از فاز چهارم در سه فاز موجود تقسیم و هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز صرفه‌جویی و در بخش‌های دیگر صنعت سرمایه‌گذاری شد.

دادور بیان داشت: این اقدام نمونه‌ای موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود ڪه جلوی هدررفت منابع را گرفت، بر اساس اصول دانش‌بنیان پیش رفت، درون‌زایی و برون‌گرایی را در عمل به اجرا درآورد و بار دیگر نشان داد ڪه اعتماد به توان داخلی تا چه حد می‌تواند موفقیت را تضمین ڪند...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز