مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

بخشی از مشکلات اشتغال هرمزگان مربوط به عدم همسو بودن آموزشها است

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۸:۱۰:۴۰
کد خبر: ۹۶۵۹۰۱
بخشی از مشکلات اشتغال هرمزگان مربوط به عدم همسو بودن آموزشها است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بخشی از مشکلات استان مربوط به عدم همسو بودن آموزش ها است و آموزش ها باید متناسب با نیاز بازار کار و فعالیتهای اقتصادی استان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هادی ابراهیمی در نهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: ارائه آموزش‎ها باید بر پایه نیاز بازار کار استان و متناسب با مطالبات جوانان و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در ارائه آموزش‌های مهارتی منطبق با نیاز بازارکار باید فعالیت های بیشتری انجام شود.

ابراهیمی تاکید کرد صنایع استان نیازهای آموزشی خود را از فنی و حرفه ای استان تامین کنند.

وی گفت: در حال تدوین نیازهای شغلی 5 سال آینده استان هستیم.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه بر فعال شدن تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در جهت کمک به توسعه بخش اقتصادی تاکید کرد و گفت: دستگاههای عضو شورای هماهنگی جهت استقبال جامعه هدف خود برای عضویت در این تعاونی ها اطلاع رسانی کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه هیات موسس شرکت تعاونی های توسعه عمران شهرستانی باید از بین افراد توانمند و معتمد انتخاب شوند، اظهارداشت: ایجاد تعاونی های توسعه و عمران در راستای ایجاد بسترهای اشتغالزایی ضروری است و دولت در تلاش است با تشکیل این تعاونی ها و استفاده از تجمیع سرمایه های کوچک در کارهای اقتصادی کلان در رونق اقتصادی هر شهرستان نقش آفرینی کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در راستای ایجاد اشتغال تسهیلاتی را به متقاضیان ارائه می دهد که در این راستا به صندوق‌های خرد محلی بیش از شش میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

یاسر پرورش افزود: بمنظور حمایت از کارآفرینی و اشتغال در روستاها نیز، طرح روستای بدون بیکار در استان اجرا شده که این طرح در روستای بندرحسینه بندرلنگه، روستای بهل شهرستان جاسک و بریزیگ سیریک اجرا شده است که برای هر روستا 2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

در این نشست مدیران دستگاههای عضو مسائل و مشکلات را مطرح و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز