دکتر همتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۷:۵۱:۴۰
کد خبر: ۹۶۶۴۱۰
رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است.
به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به روند تولید استان طی ۱۰ ماهه سال جاری، عنوان کرد: در این مدت مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان هرمزگان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است.
 
وی ادامه داد: میزان صادرات محصولات تولیدی استان نیز در سال جاری از نظر وزنی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده رونق تولید و صادرات در استان هرمزگان است.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به بخشنامه بخشش سود و جرایم تسهیلات بانکی واحدهای فعال در امر تولید، تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده از سال ۹۳ به واحدهای تولیدی مشمول این قانون می شود و بنگاه‌های تولیدی تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا برای بخشش سود و جرایم مربوط به تسهیلات خود اقدام و مراجعه کنند و این امر کمک و مشوق خوبی برای این واحدها خواهد بود.
 
همتی به بررسی مسائل سرمایه‌گذاران در این نشست اشاره کرد و گفت: مشکلات دو واحد هتل در حال ساخت در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز برای رفع مشکل آنها داشتیم تا آنها نیز به ظرفیت جدیدی برای گردشگری در هرمزگان تبدیل شوند.
 
وی در ادامه خواستار فعال شدن سامانه صدور مجوز و رصد طرح های سرمایه‌گذاری در هرمزگان شد و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان باید به این سامانه متصل باشند تا پس از ثبت درخواست سرمایه‌گذاران، به سرعت روند صدور مجوزها انجام و همچنین وضعیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز از این طریق مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما