معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۹:۲۸:۳۵
کد خبر: ۹۶۶۴۷۴
ساخت و تعمیر اسکله های  مسافری با هدف  تسهیل در پهلودهی شناورها
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی به منظورآماده سازی و ارتقا ایمنی شناورهای امدادو نجات دریایی(ناجی) و همچنین ساخت و تعمیر اسکله ها با هدف تسهیل و تسریع در امر پهلو دهی شناورهای مسافری وگردشگری دو اولویت مهم به منظور پشتیبانی از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز99 بودکه با موفقیت انجام پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان "محمد رضا پور رجبی " با بیان اینکه یکی از مسئولیتهای حوزه فنی و نگهداری ارائه خدمات پشتیبانی لازم در حوزه امداد و نجات دریایی درطول سال است اظهارداشت: آماده سازی شناورهای جستجو و نجات و تعمیرات اساسی و زیر آبی این شناورها به صورت دوره ای در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره کل صورت می گیرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به طرح وی‍ژه تسهیل سفرهای دریایی نوروز 99 و اقدامات صورت گرفته پیرامون آماده سازی شناورهای تجسس و نجات دریایی جهت فعالیت در این طرح عنوان کرد: تعمیر اساسی و زیرآبی شناورهای جستجو و نجات دریایی( ناجی) 15 و 3 که در مسیرهای بندرعباس –قشم و همچنین بندرچارک –کیش تردد می نمایند  با موفقیت انجام و هم اکنون در مسیرهای تعیین شده مشغول فعالیت می باشند.

 وی انجام تعمیرات اساسی دو دستگاه موتور اصلی رانش شناور تجسس و نجات ناجی 15، انجام تعمیرات اساسی قایق RIB (قایق نجات در نقاط کم عمق و ساحلی) و ساخت قطعات یدکی مورد نیاز شناورهای یاد شده به شکل کاملا بومی وبه دست نیروهای متخصص و توانمند ایرانی را از دیگر اقدامات شاخص در این بخش برشمرد.

پوررجبی با تاکید بر اجرای عملیات توسعه ای در بنادر مسافری و افزایش حجم رفت و آمد مسافر و گردشگر تصریح کرد: طراحی شش فروند اسکله فلزی شناوردر مبادی گردشگری قشم، شرق و غرب استان انجام شده است.

وی دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 99 را تعمیر یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه شهیدحقانی اعلام کردکه این امر  با هدف امکان پهلو دهی کشتی های مسافربری سایز بزرگ  در زمان های اوج سفر محقق شده است.

این مقام مسئول ساخت و نصب اسکله های فلزی شناور بندر خمیر در غرب و کوهستک در شرق استان، طراحی و ساخت یک فروند رمپ فلزی شناور چند منظوره باری و مسافری برای بندرگاه شیوء ،همچنین  تعمیر اساسی یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی جهت تسهیل در امر خدمات را از دیگر اقدامات انجام گرفته در واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان عنوان کرد.

 

 

نظر شما