مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ارتقا ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۱:۵۸:۱۱
کد خبر: ۹۶۷۹۲۵
ارتقا ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه هرمز با هدف افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی، همچنین ارتقا ظرفیت برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" با بیان اینکه ایجاد و توسعه زیر ساخت های دریایی، بندری و گردشگری چه زمانی که در قالب مسئولیت های اجتماعی و چه آنجا که در زمینه وظایف اصلی وحاکمیتی تعریف می شودبا سرعت مورد برسی و ارزیابی فنی قرار می گیرد اظهار داشت: این وظایف همواره در جزایر و بنادر استان ارجح امور و اهم برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی قرار است .

وی با اشاره به جاذبه های دریایی، طبیعی و گردشگری متعدد در جزیره رنگین کمانی خلیج فارس افزود: چشم اندازهای طبیعی و تنوع رنگی جزیره هرمز مسافران زیادی را جذب نموده در این راستا لایروبی بندرگاه هرمز از نیمه دوم سال گذشته اغاز و طی هشت ماه  صورت گرفت.

عفیفی پور ضمن تشریح ابعاد مثبت اجرای طرح لایروبی بندرگاه هرمز اظهار کرد: با اجرای این طرح  شرایط ایمن  برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی ایجاد و افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن فراهم شده است و همچنین افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانور شناورها در محل ورودی و کانال دسترسی را مهمترین موضوع در اجرای این طرح عنوان کرد.

این مقام مسئول یکی دیگر از اقدامات عمرانی انجام شده در بندرگاه هرمز را احداث دایک حفاظتی ساحلی در راستای  صیانت از اراضی استحصال شده در مجاور بندر هرمز جهت جلوگیری از بازگشت رسوبات به حوضچه دانست و گفت: احداث سایبان گردشگری جزیره هرمز نیز به منظور رفاه حال مسافران به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تکمیل زیر ساخت های گردشگری در دیگر جزایر نیز اشاره و خاطر نشان کرد: احداث مسیر های دسترسی به سایت های VTS جزایر لارک و هرمز  با هدف ارتقاع سطح ایمنی ترددهای دریایی همچنین تکمیل زیر ساخت های گردشگری در اسکله های سهیلی،گورزین، شیب دراز، کندالو، هنگام و طبل را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه عمرانی برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز