توسط واحد بهبود تغذیه وزارت بهداشت انجام شد:

آموزش برنامه های تغذیه ویژه کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۸:۲۴:۲۳
کد خبر: ۹۶۸۲۳۰
کارگاه آموزشی برنامه های تغذیه در راستای ارتقای سطح دانش آگاهی کارشناسان تغذیه با حضور دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت متبوع به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نهادینه کردن فرهنگ تغذیه و اصلاح الگوی تغذیه به ارتقاءسلامت جامعه کمک می کند.


دکتر زهرا عبدللهی ،مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت متبوع گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت بکارگیری نیروی کارشناس تغذیه جهت ارتقاء خدمات بهداشتی در راستای تغذیه صورت گرفت و یکی از برنامه های اصلی در قالب طرح تحول نظام سلامت اصلا ح الگوی تغذیه جامعه است.

دکتر زهرا عبداللهی افزود: برنامه آموزشی برای گروه های سنی مختلف به ویزه اقشار آسیب پذیر در برنامه بهبود اصلاح تغذیه جامعه توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

مدیر دفتر تغذیه جامعه وزارت متبوع با اشاره به اینکه کیفیت مواد غذایی و امنیت غذایی نقش مهمی در تامین سلامت آمار جامعه دارد افزود: امروز افزایش بیماری های فشارخون چربی دیابت و بیماریهای سکته قلبی و سکته مغزی با اضافه وزن و چاقی افراد جامعه مرتبط است در همین راستا کاهش این بیماری ها نیازمند تغییر سبک زندگی جامعه و الگوی صحیح تغذیه می باشد.

وی اظهار کرد: باتوجه به این که مهم ترین علت مرگ و میرها بیماریهای غیر واگیر و مهم ترین ریسک فاکتورها ی این بیماری ها ناشی از الگوی غذایی غلط است با بکارگیری کارشناسان تغذیه و آموزش و مشاوره تغذیه دراین رابطه نیز می توانند خدمات بسیار خوبی را به مردم جامعه دهند.

دکتر مریم زارعی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت متبوع با اشاره به برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوان گفت: هدف اجرای این برنامه به منظور ارتقای سلامت تغذیه و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در دانش آموزان در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی از ابتدایی متوسطه اول و دوم است.

دکتر مریم زارعی افزود: دو لیست مواد غذایی مجاز و غیر مجاز باید در هر پایگاه مدرسه نصب شود .و در دید دانش آموزان قرار گیردبه علت اینکه دانش آموزان ابتدایی بین 6 تا 8 ساعت در مدرسه هستند، و ترجیحا از مواد غذایی کم کالری استفاده شود.

وی اظهار کرد: پایگاههای تغذیه سالم در هر مدرسه باید مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

دکتر مریم زارعی با اشاره به هدف تامین حفظ و ارتقا سلامت جسمی و روانی و اجتماعی دانش آموزان بیان کرد: هر ساله دستور العمل  های خوراکی های سالم و غیر سالم در اختیار هر مدرسه قرار می گیرد.

دراین کارگاه آموزشی معاون فنی و معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز