معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اعلام کرد:

تشکیل ستاد مدیریت کرونا ویروس در هرمزگان

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۰۹:۵۶:۰۲
کد خبر: ۹۶۹۸۲۸
تشکیل ستاد مدیریت کرونا ویروس در هرمزگان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تشکیل ستاد مدیریت کرونا ویروس در هرمزگان خبر داد و گفت: همسو با ستاد ملی مدیریت کرونا ویروس در کشور این ستاد در هرمزگان نیز با حضور تمامی دستگاه های متولی در این عرصه تشکیل شده است.
به خبرگزاری برنا در گرمزگان، هرمزگان، دکتر سعید ناجی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان با بیان اینکه رسانه ها در کنترل و شفاف سازی اذهان عمومی در شرایط فعلی نقش خود را به درستی ایفا کنند، افزود: رسانه ها در شفاف سازی فضای جامعه در خصوص اخبار کرونا ویروس و جلوگیری از انتشار شایعات نقش موثری داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه با انتشار دهندگان اخبار کذب در خصوص کرونا ویروس برخورد خواهد شد، افزود: رسانه‌ها باید در خصوص انعکاس اخبار کرونا ویروس دقت و اخبار خود را از منابع موثق علوم پزشکی استان و وزرات بهداشت و درمان کشور دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند آگاهی بیشتر در خصوص کرونا ویروس است، بیان کرد: نباید به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه بود بلکه باید به مردم آموزش‌های لازم برای پیشگیری و حتی نحوه برخورد با بیماری را ارائه کرد.
 
ناجی تاکید کرد: تصمیماتی که در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس استان گرفته می شود باید به درستی در اختیار مردم استان قرار گیرد و این از وظایف رسانه های استان است.
 
وی با بیان اینکه ارائه تمامی آمار و اطلاعات در خصوص کرونا ویروس باید از سوی علوم پزشکی صورت بگیرد، تاکید کرد: باید رسانه ها بتوانند نقش اصلی خود در انعکاس اخبار کرونا ویروس را به درستی ایفا کنند تا مردم کمتر به شایعات توجه کنند، رسانه ها بر این امر واقف باشند که هیچ اطلاعی خارج از چارچوب دانشگاه علوم پزشکی نباید منتشر شود.
 
ناجی آماده سازی فضای شهری در جهت اطلاع رسانی و آموزش نکات بهداشتی لازم  به مردم را ضروری دانست و عنوان کرد: هشدار به مردم و آموزش از طریق شیوه های اطلاع رسانی با هماهنگی علوم پزشکی استان انجام و در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

 

نظر شما