ا حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون تاسیسات و منابع آبی هرمزگان بررسی شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۸:۱۶:۴۲
کد خبر: ۹۷۰۲۷۰
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون تاسیسات و منابع آبی هرمزگان بررسی شد
در جلسه کمیته گردشگری شرکت سهامی آب منطقه ای استان هرمزگان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون تاسیسات و منابع آبی هرمزگان بررسی شد.

به خبرگزاری برنا در  هرمزگان، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون تاسیسات و منابع آبی یکی از راه‌کارهای ایجاد اشتغال و تحقق توسعه پایدار استان هرمزگان است که شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان نیز بر این امر تاکید دارد و برنامه‌هایی را برای ایجاد و تسهیل سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر گرفته است.

تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری با رویکرد تنوع‌بخشی به بهره‌برداری از منابع و تاسیسات آبی، بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع آب و اراضی در اختیار شرکت سهامی آب منطقه‌ای و کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی از جمله اهدافی است که شرکت سهامی منطقه‌ای آب منطقه‌ای از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در تاسیسات منابع آبی در صدد تحقق آن است.

مجموعه تفریحی و گردشگری هدیش یکی از مجموعه‌های در نظر گرفته شده در بخش غربی شهر بندرعباس برای توسعه گردشگری است. امکان قرارگیری یک سد لاستیکی برای استفاده از پتانسیل مد دریا و تشکیل یک دریاچه مصنوعی در رودخانه از جمله برنامه‌هایی است که شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته شده است.

سد جگین که در کیلومتر 75 جاده جاسک -جگدان واقع شده است اولین سد با تکنولوژی RCC (بتنی-غلطکی) در کشور محسوب می‌شود. این سد دارای منظرگاه‌ها کوهستان‌های بشاگرد است که فراهم بودن لذت ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی و قایقرانی ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد می‌کند.

سد استقلال میناب در دو کیلومتری شمال شرقی شهر میناب واقع شده است. این سد زیست‌گاه پرندگان بومی و توقف‌گاه پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. احداث مجموعه اقامتی در سه طبقه با زیربنای چهار هزار متر مشرف به سد میناب با امکان بازدید از سازه‌های زیبای سد در نظر گرفته شده است.

سد شمیل و نیان در کیلومتر 75 شمال شرقی بندرعباس با وسعت دریاچه 15 کیلومتر مربع قرار گرفته است. همجواری با چشمه‌های آب گرم و آبشار نیان، فراهم بودن لذت ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی و قایقرانی و مناظر طبیعی و نخلستان‌ها زیبایی این منطقه را دو چندان می‌کند.

سد چلوگهره که در 70 کیلومتری شمال شرق شهر بندرعباس – روستای چلوگهره قرار گرفته است امکان ایجاد دهکده گردشگری به وسعت تقریبی 130 هکتار مشرف به مناظر چشم‌نواز دریاچه سد را فراهم می‌کند.

به دنبال رقم زدن اقدامات بزرگی هستیم

دکتر هوشنگ ملایی در جلسه کمیته گردشگری که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در سالن جلسات این شرکت برگزار شد هرمزگان را دارای پتانسیل بسیار بالای گردشگری در کشور دانست و اظهار کرد: هرمزگان به واسطه دارا بودن جزایر متعدد و زیبا و همچنین بیش از هزار کیلومتر مرز آبی و ساحل  یکی از استان‌های برتر کشور از نظر ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شود.

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان بیش از استان‌های دیگر کشور دارای چشمه‌های آب گرم است، عنوان کرد: شهرستان بستک قطب آب‌گرم درمانی کشور است و در جلسات بعدی برنامه‌ها و جمع‌بندی‌ها برای این چشمه‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان ارتقاء "میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری" از سازمان به وزارت‌ را نشانه نگرش دولت و مسئولان ارشد کشوری نسبت به گردشگری دانست، ابراز داشت: ظرفیت‌های گردشگری منابع و تاسیساتی آبی استان هرمزگان در حال احصا شدن هستند و به دنبال رقم زدن اقدامی بزرگ هستیم.

ملایی تصریح کرد: سال گذشته در ایام عید مصوب شد که مردم بتوانند از سد استقلاب میناب بازدید کنند که منجر به استقبال بی نظیر مردم از این سد شد. اگر امکانات اسکان و گردشگری مناسبی در سدهای استان هرمزگان فراهم شود، قطعا استقبال مناسبی از سوی گردشگران انجام خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که هر کدام از سدها، ظرفیت‌های خاص خود را دارند و می‌توان از ان‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود؛ در صورت وجود متقاضی سرمایه‌گذاری در این سدها، فرایند واگذاری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد و مجموعه به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.

 مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: تمام امکانات مورد نیاز اعم از آب، برق و جاده دسترسی در این سدها در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

ملایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به استفاده اقتصادی و گردشگری از سدها، گفت: در تلاش هستیم که سدها به اقتصاد کشور و منطقه کمک کنند چراکه با تحقق این برنامه‌ها اشتغالزیی ایجاد خواهد شد و به نوعی محرک توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های آبی استان هرمزگان از اهمیت بالایی برای حوزه گردشگری برخوردار است

رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های آبی استان هرمزگان برای حوزه گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ورود شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان به حوزه گردشگری هرمزگان را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در فرایندها برای اجرای این پروژه انجام خواهیم داد.

برومند تشریح کرد: به نظر ما هیچ مانعی برای اجرای چشم انداز شرکت سهامی آب منطقه‌ای در خصوص استفاده از ظرفیت منابع و تاسیسات آبی استان هرمزگان وجود ندارد و مجموعه میراث فرهنگی آماده همکاری کامل برای تسهیل سرمایه‌گذاری در امر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز