رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس:

ضرورت ممنوعیت عرضه قلیان برای جلوگیری از شیوع کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۰۸:۲۱:۴۸
کد خبر: ۹۷۰۲۷۱
رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به آخرین وضعیت کوروناویروس جدید 2019 و اقدامات انجام شده بمنظور مقابله با چالش های ناشی از آن گفت: توجه به امر بهداشت بخش های مختلف، حفظ فضای آرامش و پرهیز از ایجاد و گسترش تنش های روانی، توجه به امر آموزش مهار و شکست این بیماری از طریق رعایت بهداشت فردی مهمترین موضوعی است که در تمامی‌ برنامه‌ها بر آن تأکید شده و افراد باید به شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون تشویق شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر یحیی میرزاده اظهار کرد:با توجه به اینکه حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط‌ های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود و جدا از تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد، لذا ضروری است در تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نوار ساحلی از عرضه  قلیان جلوگیری شود.

فرزاد ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس تصریح کرد: تدابیر فوری و ویژه جهت مقابله و کنترل شیوع بیماری کرونا اتخاذ گردد و برنامه‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح شناخت عمومی مردم و رعایت بهداشت فردی و گروهی و سازمانی ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات شورای سلامت، خواستار تعامل و همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری و نیز کنترل هر چه بهتر بیماری کرونا شد.

فرازاد ابراهیمی عنوان کرد: جهت پیشگیری  و حفظ سلامت مردم، عموم شهروندان نیز باید در اجرای تمامی مصوبات با مسئولان همراهی و همکاری کنند تا با همدلی و همراهی و هم افزایی بتوانیم از شرایط موجود خارج شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز