مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان:

تاکنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی سرمایه گذاری شده است

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۰:۴۹:۵۶
کد خبر: ۹۷۰۳۵۰
تاکنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال در صندوق حمایت  از توسعه منابع طبیعی سرمایه گذاری شده است
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان به تشریح گزارش عملکرد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عرصه منابع طبیعی پرداخت .

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان؛ حجت دهقانی گفت :اصلی ترین ویژگی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی غیر دولتی بودن آنهاست زیرا سهم مشارکت دولت در آنها حداکثر 49 درصد و سهم تولیدکنندگان حداقل 51 درصد میباشد .

وی افزود  : این صندوق با عضویت 34 شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و با سرمایه بالغ بر 41 میلیارد و 543 میلیون ریال با هدف توانمند سازی و حمایت از فعالان غیر دولتی بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه مرتعداران و کمک به گسترش اشتغال و بهبود معیشت آنها تاسیس شده است .

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان افزود : این صندوق تاکنون موفق به پرداخت 35 میلیارد و 793 میلیون ریال تسهیلات در بخش های آبخیز داری ، خرید نهاده های دامی ، بیابان زدایی ، ایجاد کارگاه خوراک دام ، تولید نهال و طبیعت گردی گردید .

حجت دهقانی گفت : در این جلسه خواستار کمک های فنی اعتباری به استناد ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص مجوز دولت برای کمک به صندوق های بخش کشاورزی و پیگیر افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق به منظور افزایش توان صندوق برای پرداخت بیشتر تسهیلات به سهامداران از کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان شد.

 

نظر شما