در راستای کنترل شیوع کرونا؛

تغییر در نحوه توزیع اقلام اساسی استان هرمزگان

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۹:۰۵:۲۶
کد خبر: ۹۷۹۱۴۶
تغییر در نحوه توزیع اقلام اساسی استان هرمزگان
شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا، اعمال محدودیت های جدی را در سیستم مدیریت توزیع مواد غذایی به دنبال داشته است که در ایران نیز با ایام پایانی سال همراه شد و باعث شد توزیع اقلام اساسی در این روزها با تغییراتی مواجه شود. لغو نمایشگاه های بهاره، همچنین منع حضور در اماکن شلوغ تا حدودی این سوال را برای عموم مردم ایجاد کرد که در حال حاضر چگونه میوه و حتی اقلام اساسی خود را در آستانه سال نو، تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان با اشاره به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، اعلام کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که دبیر تنظیم بازار استان را بر عهده دارد، طی تدابیری در این خصوص، توزیع اقلام اساسی اعم از میوه، برنج، شکر، مرغ و گوشت را در فروشگاههای بزرگ، واحدهای صنفی منتخب محلات و برخی اماکن برپا شده را محول نمود که در این راستا نیز نظارت در کنار توزیع صورت می گیرد.

محمد عباسی با اشاره به مکان‌های عرضه کالاهای اساسی  در استان هرمزگان  گفت: عرضه این محصولات در مناطق شهری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارا، رفاه، اتکا، افق کوروش، تعاونی مصرف فرهنگیان ،کارکنان دولت ،سازمان تعاونی روستایی ،گامرون ،تعاونی غله ،واحدهای صنفی و نیز در مناطق روستایی به اتحادیه تعاون روستایی استان هرمزگان سپرده‌شده است.

وی در ادامه اظهار داشت :  تمام فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالاهای اساسی  توزیعی و واحدهای صنفی در طرح تنظیم بازار در استان هرمزگان  موظفند نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده (مصوب تنظیم بازار) اقدام و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

عباسی افزود: جهت عدم تجمع مردم در این منطقه و یا یک فروشگاه و محله، در کل استان قریب به 300 واحد صنفی و فروشگاههای بزرگ عهده دار توزیع این اقلام هستند.

شایان ذکر است چند روز پیش در پی انتشار تصویری در فضای مجازی و اعلام خبری مبنی بر "توزیع برنج با طعم احتمالی کرونا!" منتشر شد ؛ که در این راستا نیاز است جهت تنویر افکار عمومی اعلام نماییم که این تصویر مربوط به سنوات گذشته بوده و در حال حاضر نمایشگاه امسال دایر نگردید و تنها یک غرفه در حیاط نمایشگاه جهت توزیع اقلام اساسی دایر است که البته تمام تمهیدات لازم تدارک دیده شده که  منجمله می توان به تب سنجی و غربالگری افراد مراجعه کننده و فاصله بیش از یک و نیم متر با یکدیگر  اشاره نمود. البته این نکته نیز قابل ذکر است که این مکان را در فضای باز و نه بسته جهت توزیع دیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز