اجرای طرح نسیم انتظار در استان هرمزگان

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۱:۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۸۵۳۹۳
اجرای طرح نسیم انتظار در استان هرمزگان
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان از اجرای طرح نسیم انتظار در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان،مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان اظهار داشت: طرح نسیم انتظار با هدف تبیین و ترویج فرهنگ انتظارمهدوی،ایجاد نشاط معنوی در جامعه و حمایت از اقشار ضعیف در10 بقعه شاخص  بصورت ویژه برگزار میگردد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان  اظهار کرد:با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی اجرای ویژه‌برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرارگرفته است.

وی بیان داشت: یکی از وظایف سنگین ما به عنوان رهروان امام، گسترش یاد ونام حضرت است که بعنوان امام حی و حاضر و ناظر براعمال ما می باشد

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان هرمزگان یکی از اهداف مهم این طرح را  ایجاد نشاط معنوی دانست وگفت: با توجه به فضای سنگین و محدودیتی که این بیماری منحوس در جامعه ایجاد کرده است، با توکل به خداوند و امام زمان(عج) و ائمه معصومین (ص) بتوانیم با ایجاد فضای جشن وشادی آن را از جامعه  دور کنیم.

حجت الاسلام مهدیان گفت :ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه ، حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهم‌ترین اهداف برنامه است.

وی گفت :  هدف دیگر طرح نسیم انتظار حمایت از اقشار ضعیف جامعه است که در راستای این برنامه در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات، با توجه به نیات واقفین خیراندیش بتوانیم هر کاری در جهت حمایت از این قشر انجام دهیم.

حجت الاسلام مهدیان بیان داشت: راه اندازی کاروان شادی با همیاری سازمان تبلیغات اسلامی،هئیت رزمندگان ،حوزه مقاومت بسیج و مجموعه فرهنگی استان با هدف تشکیل یک فضای معنوی شاد در شهر با توجه به ولادت امام زمان(عج) در قالب مداحی،سرودهای معنوی و انقلابی ومتناسب با ولادت در محلات بندرعباس و شهرهای استان برگزار میگردد.

وی افزود: برنامه استغاثه به امام زمان(عج) ، توسل به ائمه معصومین(ص) و پخش دعا  ومناجات در اوقات مناسب که راهگشای احیای شب نیمه شعبان است   با هماهنگی صدا وسیما همراه با پخش مراسمات امامزاده سید مظفر به صورت فردی توسط مداح یا سخنران از شبکه استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: در حوزه اجتماعی در قالب طرح تبرکات  مهدوی  تهیه بیش از 200 بسته حمایتی و نیز 3000 بسته بهداشتی برای خانواده های ضعیف جامعه  توزیع خواهد شد.

وی گفت : طرح نسیم انتظار به صورت حضوری و مجازی انجام می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز