رییس واحد اهدای عضو هرمزگان خبر داد:

اهدای اعضای بدن یک جوان ۴۱ ساله هرمزگانی

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۸۹۷۹۴
اهدای اعضای بدن یک جوان ۴۱ ساله هرمزگانی
رییس واحد اهدای عضو هرمزگان ، گفت: روز گذشته، با ایثار و فداکاری خانواده ی ابراهیم کهورزاده، سه هموطن نیازمند عضو پیوندی، حیاتی دوباره یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،دکتر حسین پور ابراز کرد: اعضا بدن این جان آفرین چهل و یک ساله هرمزگانی، که به دنبال تصادف و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود؛ بعد از برداشت، برای به پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

وی افزود: نامبرده در شامگاه ۲۶ فروردین به دنبال تصادف و ضربه شدید به سر، با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید محمدی منتقل شده که بعد از بررسی و معاینات بالینی در همان دقایق اولیه، مرگ مغری وی تایید می گردد.

دکتر حسین پور بیان کرد: بعد از تایید مرگ مغزی توسط تیم تایید کننده، متشکل از چهار پزشک متخصص و رضایت خانواده مبنی بر اهدای عضو، مراقبت های ویژه از قبیل انجام آزمایشات لازم و انجام مشاوره های پزشکی لازم برای آماده سازی این جان آفرین، برای عمل هاروست (عمل برداشت اعضای پیوندی) توسط تیم اهدای عضو، انجام شده و بعد از عمل، دو کلیه و کبد این جوان هرمزگانی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رییس واحد اهدای تصریح کرد: کبد وی به خانم پنجاه و پنج ساله و کلیه ها به آقای پنجاه و هشت ساله و خانم  چهل و هشت ساله نیازمند اعضای پیوندی که مدتها در انتظار دریافت عضو بودند؛ اهدا شد.

وی ضمن اشاره به همه گیری بیماری کرونا، تاکید کرد: بیماران خاص و به ویژه موارد پیوند اعضا باید نهایت مراعات بهداشتی را انجام دهند و بیش از سایر افراد جامعه، باید موارد بهداشتی را رعایت کنند و اگر قرار است سایر افراد در منزل، قرنطینه اختیاری باشند، این بیماران باید بیشتر این نکات را مورد توجه قرار دهند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز