استاندار هرمزگان طی پیامی؛

دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۷:۵۸:۴۷
کد خبر: ۹۹۵۰۰۲
استاندار هرمزگان،با صدور پیامی فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت و گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهم اردیبهشت، سالروز آزاد سازی جزایر خلیج فارس از استیلای 500 ساله استعمارگران ، نماد استکبار ستیزی و روحیه آزادی خواهی و مرزداری مردم هرمزگان است.

هرمزگان در طول تاریخ همیشه از موقعیتی ویژه و استثنایی برخوردار بوده و خط اتصال تجارت و فرهنگ منطقه با دنیای خارج به ویژه آفریقا، آسیای شرقی (شرق دور) و اروپا بوده است و استیلا بر این آبراهه مهم به نوعی در دست داشتن نبض تجارت و فرهنگ جهان محسوب می شده است.

بر همین اساس در قرون متمادی خلیج فارس جولانگاه استعمارگران مختلفی از جمله پرتغالی ها، هلندی ها، انگلیسی ها و نیز آمریکایی ها بوده، اما ملت ایران و در راس آن هرمزگانی ها به عنوان مرزداران خلیج فارس در 500 سال پیش بر استعمارگری پرتغال برای همیشه پایان دادند و تمامی جزایر خلیج فارس و در راس آن جزیره هرمز آزاد شد.

در هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان رشید این خطه از جمله شهیدان رئیسی و دارا اجازه جولان به ناوها و نیروهای آمریکایی را در خلیج فارس ندادند و به شایستگی از مرزهای آبی کشور با نثار خون خود محافظت کردند.

امروز شاهدیم استعمارگران و دشمنان ایران اسلامی که نتوانستند بر حضور نظامی خود در منطقه دست یابند اقدام به اجرای نقشه ای رذیلانه با ابعاد فرهنگی کردند و آن هدف قرار دادن هویت خلیج فارس و زدودن پیشینه آن بود که از تغییر نام خلیج فارس آغاز شد اما با هشدار به موقع مقام معظم رهبری تمام توان فرهنگی کشور در دفاع از این هویت بسیج شد و نویسندگان ، مورخان ، پژوهشگران ، هنرمندان ، خبرنگاران و ... به میدان آمدند و مردم جهان را در این خصوص آگاه و نقشه دشمنان را عقیم ساختند.

استان هرمزگان نیز در راس این مبارزه و جنگ فرهنگی قرار گرفت و با بنیانگذاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس و تولید برنامه های متعدد و مختلف توانست گام های موثری در این راستا بردارد که جا دارد از زحمات و تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی تقدیر و تشکر نمایم.

امروز جایگاه هرمزگان نه تنها در اقتصاد و تجارت بی بدیل و ویژه است بلکه در حوزه فرهنگ و هنر نیز توانسته با پرداختن به زیر ساخت ها و ایجاد عدالت فرهنگی و توجه به مناطق محروم گام های سترگی در جهت توسعه فرهنگی استان بردارد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد شکوفایی و انتشار تمدن حوزه خلیج فارس به پشتوانه مردم شریف هرمزگان باشیم.

اینجانب فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را به ملت ایران به ویژه مردم شریف استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و سربلندی کشور عزیزمان را در ابعاد مختلف از خداوند منان خواهانم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز