مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان خبرداد:

پیش بینی برداشت ۱۶ هزار تن انبه

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۰:۳۲:۵۹
کد خبر: ۹۹۹۴۱۳
مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان، از پیش بینی برداشت 16 هزار تن انبه از باغ های این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود گرگیج با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست تولید انبه در کشور را داراست، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۶ هزار تن انبه از باغ‌های استان برداشت شود که ۷ هزار تن آن به صورت نارس برداشت می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد محصول انبه نارس برداشت می‌شود واز آن بصورت تازه خوری، تهیه ترشی، شوری، مربا، لواشک و سس استفاده می‌شود.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان با ببیان اینکه هرمزگان رتبه نخست را در تولید و سطح زیر کشت انبه کشور دارد، خاطرنشان ساخت: فصل برداشت انبه تا اواسط شهریور ادامه دارد.

گرگیج گفت: واردات انبه‌های تجاری، پا کوتاه و مقاوم به شوری برای کشت از مهم‌ترین برنامه‌های امسال جهاد کشاورزی برای باغداران هرمزگانی است.

به گفته وی، شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس مهم‌ترین مناطق کشت انبه در استان است.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه قدمت کاشت درخت انبه در میناب را به ۳۰۰ سال پیش دانست و افزود: رویشگاه اصلی این درخت هندوستان است.

گرگیج ، ارقام محلی انبه در هرمزگان را سبز انبه، چارک، کلک سرخ، مشک، عروس و هلیلی و ارقام وارداتی لانگرا، سندری و آلفونسو اعلام داشت.

وی ابراز داشت: زمان گل دهی درختان انبه اواخر دی تا نیمه فروردین است.

گفتنی است؛ انبه میوه گرمسیری است و سرشار از ویتامین‌های آ-بی و سی، کربوهیدرات‌ها، اسید‌های چرب، پروتئین‌ها، اسید‌های عالی و مواد معدنی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز