نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

پروژه سد گرین نهاوند تعطیل نخواهد شد/ اعتبارات ماده ۵۶ متضمن اجرای پروژه سدگرین است مگر اراده ای از سوی مسئولین شهرستان برای تکمیل آن نباشد

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۲۱:۴۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۰۳۹۶
پروژه سد گرین نهاوند تعطیل نخواهد شد/ اعتبارات ماده ۵۶ متضمن اجرای پروژه سدگرین است مگر اراده ای از سوی مسئولین شهرستان برای تکمیل آن نباشد
با شروع بکار مجدد سدگرین و بازگشت آن به چرخه اجرایی کشور در آبان ماه سال گذشته برای جلوگیری از تعطیل شدن این پروژه پیش‌بینی‌های لازم در ماده ۵۶ قانون انجام‌شده تا تأمین اعتبار پروژه سد گرین متوقف نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دکتر حسن بهرام نیا در خصوص فعالیت سد گرین و همچنین اخذ ردیف اعتبار ملی، گفت: مزیت پروژه سد گرین نهاوند در مقام مقایسه با سایر پروژه‌ها این است که علاوه بر اینکه ردیف بودجه ملی دارد از ماده ۵۶ هم برخوردار است.

وی با اشاره به تعریف ماده ۵۶، گفت: ماده ۵۶ به این معنی است که اگر زمانی دولت بنا به مشکلات و کمبودهای اعتباری در اجرای پروژه نتواند به تعهدات خود در قبال پیمانکار پای‌بند باشد و آن‌ها را اجرایی کند بانک‌ها می‌بایست نسبت به تأمین اعتبار پروژه از صفر تا صد با ضمانت دولت به پیمانکار اعتبار موردنیاز را تزریق نماید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در پایان اجرای پروژه و بهره‌برداری پس از دو سال میزان مبلغ ریالی که بانک به پیمانکار داده علاوه بر بهره بانکی آن در دو نوبت از دولت دریافت نماید که این‌یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این پروژه است که مانع تعطیلی این پروژه در صورت نبودن اعتبار در دولت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه دارای ردیف ملی با شماره پروژه ۱۳۰۷۰۰۳۰۸۱ می‌باشد که طی سال گذشته و سال جاری دارای ۱۸ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

بهرام نیا بابیان اینکه تاکنون از این میزان اعتبار ۴ میلیارد تومان به پروژه تزریق‌شده و مابقی باید از دولت به‌حساب پیمانکار واریز شود، گفت: قبل از آغاز سال جاری به معاون سازمان برنامه‌وبودجه نامه‌ای در خصوص پرداخت مابقی اعتبار به پیمانکار پروژه ارسال‌شده که ایشان دستور تسریع درروند پرداخت را صادر نمودند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌ای‌حال با توجه به اینکه این اعتبار در سازمان برنامه‌وبودجه موجود است و دوره قانونی نمایندگی اینجانب به اتمام رسیده لازم است مسئولین شهرستان جهت جلوگیری از برگشت پول به خزانه، متعاقب نامه بنده پیگیری نمایند تا اعتبار مذکور واریز گردد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: درهرصورت این پروژه با توجه به تکیه‌بر ماده ۵۶ و ردیف بودجه ملی به‌هیچ‌وجه تعطیل نمی‌شود و نخواهد شد.

وی افزود: میزان اعتبار تمام‌شده برای پروژه سد گرین همچنان که به پیمانکار در پیمان تسلیم‌شده از محل اعتبارات دولتی حدود ۲۲۵ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ماده ۵۶، ۴۲۵ میلیارد تومان است.

بهرام نیا در پایان گفت: در ضمن همه ۵ پروژه‌ ملی ردیف دار شهرستان نهاوند همگی دارای ردیف و اعتبار ملی است.

یاراحمدی مشاور پروژه سد گرین نهاوند نیز، اظهار کرد: پروژه سد گرین در حال حاضر با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا با ظرفیت حداقلی در حال فعالیت است اما به‌محض عادی شدن شرایط و اعلام شرایط عادی از سوی وزارت بهداشت عملیات اجرایی با تمام توان ادامه می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز