مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

تحویل آثار رویدادهای مهم ورزشی همدان به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۶:۴۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۶
تحویل آثار رویدادهای مهم ورزشی همدان به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از تحویل آثار رویدادهای مهم ورزشی همدان به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جهانشیر ظهر دوشنبه در نشست مشترک با مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره وجود اسناد و مدارک ورزشی از قهرمانان و ورزشکاران استان همدان و لزوم نگهداری از این آثار، گفت: از آرشیو آثار ارزشمند ورزشی در این مجموعه استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه ذخیره آثار گران بها از ورزش استان امری ضروری است، گفت: قطع به یقین این همکاری با مدیریت اسناد غرب کشور برای ساماندهی و نگهداری این آثار انجام می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، تاکید کرد: دستگاه ورزش و جوانان استان همدان با هدف ارج نهادن به پیشکسوتان و نام آوران ورزش استان آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه های مختلف در طول سال با همکاری سازمان اسناد غرب کشور را دارد و در این حوزه از هیچ کوششی دریغ نمی شود.

در ادامه این نشست حمدالله چاروسایی سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز، گفت: ۵۰ هزار عکس دیجیتال مرتبط با رویداد های مهم ورزشی ۱۵ سال گذشته موجود است که این آثار را تحویل مدیریت اسناد وکتابخانه ملی منطقه غرب کشور می دهیم.

وی افزود: آماده ارائه بیش از یک‌هزار عکس آنالوگ مرتبط با سه دهه اخیر ورزش همدان به همراه بیش از یک‌صد فیلم و آرشیو نشریات ورزشی از دهه ۶۰ تاکنون هستیم.

چاروسایی با تاکید بر ایجاد نمایشگاه هایی با موضوع تاریخ ورزش همدان، گفت: در گذشته ۲ دوره اقدام به برگزاری این نمایشگاه کردیم و اکنون نیز آماده مشارکت با سازمان اسناد غرب کشور در برپایی نمایشگاه هستیم.

اسناد تاریخی ورزش همدان در کتابخانه ملی آرشیو می‌شود

در ادامه علیرضا تکلو مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، اظهار کرد: ورزش استان همدان سرشار از افتخارآفرینی و موفقیت های ارزنده ملی و بین المللی است و این آمادگی وجود دارد تا اسناد، فیلم و تصاویر ارزشمند این حوزه را حفظ و نگهداری کنیم.

وی تصریح کرد: فضای لازم برای حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند وجود دارد و لازم است آثار مهم ورزشی برای آگاهی آیندگان در این آرشیو نگهداری شود.

تکلو افزود: آرشیو اسناد بخشی از هویت جامعه است و در آرشیو ورزشی آثار در قالب نوشتار، تصویری، دیداری و شنیداری نگهداری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز