فرماندار رزن:

۴۲ چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۲۰:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۰۹۰۷
۴۲ چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد
فرماندار رزن، گفت: 42 چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید رضا سلامتی در جلسه شورای منابع آب شهرستان رزن از انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در چهار روستای این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: امسال ۴۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود خواهد شد.

وی گفت: کشاورزانی که دارای چاه فرم یک هستند، فقط تا پایان مردادماه مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و پیگیری پرونده به منظور اخذ مجوز برداشت ۲۵ مترمکعب آب در ثانیه برای مصارف صنعتی اقدام کنند.

فرماندار رزن اظهار کرد: از ابتدای اجرای برنامه حفاظت از منابع آب در شهرستان رزن تاکنون بیش از ۶۹۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که این میزان انسداد، صرفه جویی ۵۱ میلیون مترمکعبی را در برداشت از ذخایر زیرزمینی داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز را نصب کنتورهای هوشمند برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۱۹ کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب شده است.

سلامتی با بیان اینکه در چند سال گذشته برداشت آب از ذخایر زیر زمینی کم کم به یک معضل مهم در شهرستان تبدیل می شد، مطرح کرد: خوشبختانه اجرای برنامه های حفاظت از منابع آب در شهرستان رزن مؤثر بوده و هم‌اکنون شاهد افزایش سطح ذخایر زیرزمینی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز