فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

وضعیت شهرستان نهاوند در بحث ویروس کرونا سفید نیست

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۲۳:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴۴
وضعیت شهرستان نهاوند در بحث ویروس کرونا سفید نیست
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، گفت: وضعیت شهرستان نهاوند در بحث ویروس کرونا سفید نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان سرهنگ علی مختاری شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری کنترل و مقابله با کرونا شهرستان نهاوند، اظهار کرد: وضعیت شهرستان نهاوند در بحث ابتلاء به ویروس کرونا هنوز سفید نشده و شرایط جدی است لذا نباید اجازه داد تا شرایط برای مردم عادی تلقی شود.

وی با اشاره به برگزاری مرتب جلسات ستاد پیشگیری و قرارگاه زیستی شهرستان، گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه زیستی در شهرستان نهاوند برای مقابله با کرونا تاکنون ۱۴ جلسه تشکیل و ۱۱۸ مصوبه تنظیم شده که بیش از ۹۷ درصد مصوبات اجرایی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند، ادامه داد: در بحث قرنطینه کردن شهرستان ، انسداد مسیرهای ورودی و سراب ها و تفرجگاههای شهرستان، برخورد با ذبح غیر بهداشتی دام و هدایت قصابی ها به کشتارگاه ها، ضدعفونی مناطق شهری و روستایی اقدامات به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در بحث تاکسیرانی ، نانوایی ها و آرایشگاه ها نظارت بیشتری به رعایت موارد بهداشتی ضروری و نیاز است.

سرهنگ مختاری با بیان ایتکه مراسم های ختم با حضور جمعیت قابل توجه هنوز ادامه دارد، گفت: جایگاههای سوخت و مسافرکشی های روستایی رها شده است، نظارت بر بازار و افزایش قیمت نیازمند توجه ویژه است.

ابتلای 130 مورد به کرونا در نهاوند از ابتدا تاکنون

در ادامه مومنعلی دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با تاکید بر اینکه گرما هیچ تاثیری در کاهش بیماری کرونا ندارد، گفت: در حال حاضر برخی باشگاه های ورزشی فعالیت دارند و چند مورد پلمپ شده که نیاز است اداره ورزش نظارت بیشتری داشته باشند.

و تاکید کرد: تاکسی ها و دستفروشان ، سد معبر و ترافیک زیادی در میدان ابوذر و بافت مرکزی شهر ایجاد کرده و سبب تجمع جمعیت شده است که این موضوع خطر جدی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه وضعیت شهرستان در ۳ روز گذشته بحرانی بود ولی در حال حاضر وضعیت زرد است، گفت: از ۳۱۳ مورد بستری مشکوک ،۱۳۰ مورد مثبت بوده و  در حال حاضر ۹ نفر بستری و مبتلا به کرونا هستند و شرایط بهبودیافتگان در شهرستان نسبت به کل استان بسیار مطلوب است.

در ادامه حجت الاسلام موسی محبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند درخصوص برنامه‌های شب قدر، گفت: آئین شب قدر و مراسم احیاء در شهر نهاوند در مکان‌های ؛ مصلی نماز جمعه ، مسجد شهرک طالقانی، مسجد محمدیه ، هیئت فاطمیون فعال و ساعت برنامه ها هم از ۱۲ شب تا ۲ بامداد و با رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی می‌باشد.

وی گفت: شهروندان حتما با ماسک و دستکش، مهر ، چادر نماز شخصی (ویژه بانوان) و رعایت موارد بهداشتی در این اماکن حضور داشته باشند.

 

 

نظر شما