رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند:

دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش دیده باشند

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۵:۲۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۲۸۸۴
دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش دیده باشند
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند، گفت:دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش دیده باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی کیانی ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به حضور داوطلبان این جمعیت در ایستگاه‌های تب سنجی گفت: ۴ ایستگاه غربالگری کرونا در ورودی‌های نهاوند با حضور نیروهای داوطلب و امدادگر در شیفت‌های روزانه فعال بود و بیش از ۸۰ هزار نفر از ۱۶ اسفند تا ۱۳ فروردین تب سنجی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند با اشاره به اینکه انتخابات شورای اجرایی هلال احمر هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و تنها افراد ثبت شده در سامانه اجازه کاندیدا شدن یا رأی دادن را دارند، افزود: برای این دوره ۱۸ نفر برای شورای اجرایی و بازرسی ثبت نام کردند که ۴ نفر برای بازرسی و ۱۴ نفر برای شورای اجرایی بوده‌اند

کیانی در ادامه با بیان اینکه هلال احمر نهاوند در حال حاضر ۲ پایگاه ثابت «فیروزان» و موقت «قلعه قباد» را برای نوروز و زمستان فعال دارد، گفت: با توجه به حوادث زمستانی در گردنه نورآباد و تردد زائران کربلا این پایگاه موقت نیازمند تبدیل موقعیت موقت به دائم است.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند با یادآوری اینکه درمانگاه فعلی فیروزان فاقد آمبولانس و امکانات مورد نیاز است، ادامه داد: با توجه به جمعیت این شهر تجهیز این اماکن برای حفظ و نجات جان مصدوم یا بیمار ضروری است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که پایگاه امداد جاده‌ای «قلعه قباد» فعال نشود اگر حادثه‌ای در مسیر گردنه نورآباد رخ دهد، زمان زیادی تا رسیدن به موقعیت از دست می‌رود، گفت: دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش دیده باشند و هلال احمر آمادگی این آموزش و تقویت تیم‌های مرتبط را حتی در روستاها دارد.

کیانی افزود: در حال حاضر ۶۰ امدادگر فعال در شهرستان نهاوند وجود دارد که با توجه به آموزش‌های ارائه شده باید تعدادی چند برابر این رقم در رده‌های مختلف امدادگر فعال داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز