فرماندار همدان خبر داد:

تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان همدان طی سال گذشته

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۹:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۴
تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان همدان طی سال گذشته
فرماندار همدان با اشاره به ایجاد 6 هزار 211 شغل طی سال گذشته در همدان از تحقق 105 درصدی تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان خبر داد.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار برنا در همدان ضمن تبریک و تهنیت ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: استاندار همدان با توجه به برنامه محور بودنشان در بدو ورود با توجه به ظرفیت‌های موجود با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه و تدوین سند راهبردی استان همدان همراه با برش شهرستانی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه در سند راهبردی استان به‌صورت تخصصی به حوزه‌های زیربنایی، اشتغال، بهداشت و درمان، حمایت از بخش خصوصی، گردشگری، کشاورزی، هلم و فناوری و غیره پرداخته‌شده است، گفت: این سند متناسب با ظرفیت‌های بالادستی و سیاست‌های دولت تدبیر امید برای سه سال برنامه‌ریزی‌شده است که در حال حاضر یک سال از اجرای این مهم در استان و شهرستان همدان سپری می‌شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه با تدوین این سند پروژه‌های اولویت‌دار و مهم شهرستان در حوزه‌های مختلف بررسی‌شده و هدف‌گذاری صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه طی  هفته گذشته مجموع اقدامات صورت گرفته در شهرستان ارائه و از عملکرد یک‌ساله شهرستان‌های استان و همچنین شهرستان همدان توسط استاندار محترم تجلیل شد.

وی بابیان اینکه شهرستان همدان 40 رصد جمعیت استان را در بردارد، گفت: این مهم می‌تواند محرکی برای توسعه و جهش تولید باشد در استان همدان باشد.

افشاری اینکه از 6 هزار و 211 شغل برنامه‌ریزی‌شده برای شهرستان همدان در سال گذشته خوشبختانه شاهد تحقق 105 درصدی آن هستیم، گفت: بنا بر گزارش ارائه‌شده دبیرخانه کارگروه اشتغال استان همدان طی سال گذشته در شهرستان همدان 6 هزار 507 شغل ایجادشده است که این مهم بیش از تعهد ایجادشده است.

سهم 35 درصدی شهرستان همدان از سرمایه‌گذاری 6 هزار و 400 میلیارد تومانی در استان

وی تصریح کرد: از مجموع تعداد شغل‌های ایجادشده 4 هزار و 500 نفر برای اولین بار بیمه‌شده و این بیمه شدن به منزل ایجاد شغل پایدار است.

فرماندار همدان بابیان اینکه شاخص بیمه‌شدگان استان طی سال گذشته 45 درصد بوده است، گفت: سهم شهرستان همدان از این میزان به‌تنهایی 70 درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و همچنین سیاست‌های دولت تدبیر و امید و استاندار محترم همدان مبنی بر توسعه همه‌جانبه استان همدان در مباحث تولید و اشتغال امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق منویات عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش‌ازپیش موفق باشیم.

افشاری در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری 6 هزار و 400 میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی در استان همدان طی سال گذشته، گفت: سهم شهرستان همدان از این میزان سرمایه‌گذاری بین 30 تا 35 درصد است.

وی افزود: در سال جاری پس از ابلاغ سیاست‌های سال جهش تولید عناوین کلیه پروژه‌های اولویت‌دار استان و شهرستان‌ها به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال‌شده که پس از تائید نهایی این لیست به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز