معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد جوان استان همدان در سال جاری

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۲۰:۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۷۲۲۶
افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد جوان استان همدان در سال جاری
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد جوان استان همدان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محرم روزبه پیش از ظهر سه شبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال جوانان استان همدان که با حضور نمایندگان دستگاهی متولی همچون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصاد دارایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، اظهار کرد: طی هفته گذشته جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در محل استانداری همدان به ریاست شخص استاندار محترم برگزار شد که در این جلسه مقرر شد کارگروه اشتغال جوانان به‌صورت تخصصی به این مهم ورود کند.

وی هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان عنوان کرد و گفت: در سال 97 اعتبارات اشتغال‌زایی جوانان از محل صندوق کارآفرینی امید 1 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که خوشبختانه با توجه به استقبال جوانان از این مهم با سرریز اعتبارات سایر نقاط کشور این مهم به 2 میلیارد 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و در همین راستا نیز اشتغال پایدار خوبی در استان برای جوانان ایجاد شد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، افزود: در سال جاری نیز تفاهم‌نامه همکاری جهت ارائه تسهیلات اشتغال با صندوق کارآفرینی امید منعقدشده و امیدواریم در آینده نزدیک اعتبار لازم تخصیص یابد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته این حوزه در شهرستان‌های فامنین، ملایر، نهاوند و همدان، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ارتباط‌گیری دوسویه میان ایشان و جوانان باهدف رفع مشکلات و محدودیت‌ها است که در این راستا ایشان هر هفته روزهای سه‌شنبه به‌صورت اختصاصی با جوانان و نخبگان استان دیدار و گفتگو می‌کنند.

روزبه در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان همه دستگاه‌های متولی باید رسیدگی لازم را داشته باشند، گفت: برگزاری دوره‌های کارورزی و اردوهای مهارتی یکی از اولویت‌های هم برای نسل جوان جامعه محسوب می‌شود که باید جدی‌تر پیگیری شود.

وی اشاره به فعالت 135 سازمان مردم‌نهاد در استان همدان، گفت: میانگین سنی این افراد در سمن‌های شهرستان نهاوند 18 تا 35 سال است که این به‌خودی‌خود می‌تواند موتور محرکی برای توسعه همه‌جانبه استان در جهت کاهش مشکل بیماری عنوان کرد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در پایان از اجرای طرح هر سمن یک روستا در سال جاری خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوان ظرفیت بسیار خوبی برای هدفمند شدن اقدامات اجرایی در حوزه نسل جوان و جامعه است چراکه امروز هرچه بیشتر و بهتر باید بتوانیم کار مردم را به مردم واگذار کنیم.

در ادامه نیز قربان فر معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، گفت: در سال گذشته 3 هزار و 130 فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان همدان که عمدتاً جوانان 18 تا 35 سال را شامل می‌شوند از طرح کارورزی و استادشاگردی استفاده کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز