معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد:

خرید تضمینی ۱.۸ میلیون تن گندم در کشور/ واریز ۳۴ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۸:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲۶
خرید تضمینی ۱.۸ میلیون تن گندم در کشور/ واریز ۳۴ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از خرید تضمینی 1.8 میلیون تن گندم در کشور خبر داد و گفت: تاکنون 34 هزار میلیارد ریال بابت خرید محصول گندم به‌حساب کشاورزان واریزشده است.

یزدان سیف در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم کشاورزان در سال جاری، اظهار کرد: تا به امروز حدود 1 میلیون و 800 هزار تن گندم خرید تضمینی از کشاورزان به ارزش ریالی 44 هزار میلیارد ریال تحویل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان 1 میلیون و 500 هزار تن گندم به ارزش 41 هزار میلیارد ریال ثبت در سامانه‌های بانکی شده است، گفت: از این میزان 34 هزار میلیارد ریال توسط دولت، نظام بانکی و شرکت بازرگانی دولتی تأمین و به‌حساب کشاورزان واریزشده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، تصریح کرد: کشاورزانی که تا 29 اردیبهشت‌ماه گندم خود را تحویل داده و اسامی آن‌ها در سایت بانک کشاورزی ثبت‌شده وجوه گندم خود را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: مغایرت کد ملی با شماره‌حساب‌های ثبت‌شده در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد و سامانه جامعه شرکت بازرگانی دولتی یکی از معضلاتی است که موجب می‌شود پول محصول کشاورزان با سرعت کمتری به دستشان برسد لذا امیدواریم این مهم رفع و سرعت پرداخت به کشاورزان افزایش یابد.

سیف ادامه داد: در بحث دانه‌های روغنی که یکی از حوزه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی است تاکنون 117 هزار تن محصول دانه کلزا تحویل و 4 هزار 100 میلیارد ریال به‌حساب کشاورزان واریزشده که این منابع باهمت و تلاش دولت از محل تسهیلات بانکی و منابع مستتر در قانون بودجه و شرکت بازرگانی دولتی تأمین‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع نگهداری و ذخیره روغن کشور در شهرستان نهاوند، گفت: در حال حاضر بخش عمده ذخایر روغن در بندرها نگهداری می‌شود اما طبق سیاست‌های دولت قرار شده این ذخایر در پهنه سرزمینی ذخیره شوند که خوشبختانه طی هماهنگی‌های لازم با شرکت نفت ملی نفت ایران یکی از مراکز ذخیره‌سازی روغن خام با ظرفیت 20 هزار تن در غرب کشور طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

نظر شما