کارشناس مسائل سیاسی:

دین، رهبری و مردم سه رکن اصلی انقلاب امام خمینی بود

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۲۲:۲۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۰۷۴۶
دین، رهبری و مردم سه رکن اصلی انقلاب امام خمینی بود
احمد قاسمی گفت: یکی از دلایل که انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب های جهان متمایز کرده جامعیت و جهان شمول بودن این انقلاب بوده که باعث جاودانه شدن آن شده است.

احمد قاسمی در گفت وگو با خبرگزاری برنا از همدان مطرح کرد: هر ساله چهارده خرداد در کشور ما سالگرد هدفمندی و تلاش رهبر انقلاب و مراقبت 15ساله در خارج کشور بوده که با تلاش وهمدلی مردم و رهبری توانست در 22بهمن 1357به ثمر برسد.

وی افزود: انقلاب اسلامی از مهم ترین و بزرگترین انقلاب بزرگ جهان محسوب می شود که تاثیر شگرف آن در تمام عرصه های جامعه جهانی قابل مشاهده می باشد.

قاسمی خاطر نشان کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلاب ها دنیا؛ جهان شمول تر و تاثیر گذارتر بوده وهمین امر باعث پایداری انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به شخصیت برجسته امام خمینی (ره) مطرح کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیت برجسته سیاسی و مذهبی در جامعه بود که علاوه بر اینکه در حوزه های سیاسی الگوی بسیاری مسئولین هستند مرجع تقلید برجسته جهان اسلام بودند.

وی درادامه گفت: در خصوص شخصیت ایشان به بیان جمله ای از خود ایشان اکتفا می کنم که فرمودند: والله قسم تاکنون از شخصی نترسیدمکه این جمله نشان دهنده شخصیت فوق العاده رهبر کبیر انقلاب می باشد.

وی با اشاره به ارکان انقلاب امام خمینی مطرح کرد: سه اصل دین؛ ولایت فقیه و مردم از ارکان اصلی انقلاب اسلامی بوده که باعث پایداری این انقلاب شده است.

وی با اشاره به اصل اولیهانقلاب عنوان کرد: دین از اساسی ترین مباحث انقلاب اسلامی بوده است و امام بارها به این موضوع اشاره می کند که همه کارها  را باید تنها برای رضای خدا انجام داد و معتقد به این اصل باشند که خدا نظارگر امور است.

وی افزود: اصل دوم انقلاب برپایه رهبری وولایت فقیه قرار گرفته است  که جز مهم ترین اصول انقلاب است و بر شجاعت و مدیریت مناسب رهبری انقلاب اشاره می کند .

وی با اشاره به رکن سوم انقلاب مطرح کرد:اصل سوم انقلاب برپایه مردم بنا شده است و براین امر اشاره می کند که مردم با رعایت الگوهای اخلاقی باید در تمام عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حق دخالت خواهند داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز