امام جمعه همدان تاکید کرد:

لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در تقویت حلقه های صالحین

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳۳
لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در تقویت حلقه های صالحین
امام جمعه همدان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در تقویت حلقه های صالحین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از سرگروهان برتر حلقات صالحین استان همدان، اظهار کرد: قرآن کریم این عالم را محلی برای تربیت انسان و رشد و حرکت او به سوی سعادت معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ربوبیت میثاقی بین انسان و خدا است که خداوند مربی انسان است، گفت: خداوند در آغاز خلقت متعهد بر مربیگری انسان شده و در انتهای عالم و شب اول قبر هم اولین سوال این است که رب تو چه کسی است و این یعنی آیا به میثاقی که بسته‌ای پای بند بوده‌ای یا خیر؟

امام جمعه همدان افزود: یک مربی عرصه دینی و اعتقادی برای اینکه در امر تربیت موفق باشد ابتدا باید خود متعلم حقیقی باشد و راه دستیابی به تعلیم واقعی و معارف الهی نیز بهره‌مندی از تقوا است.

وی با بیان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، بیان کرد: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

وی طرح صالحین را دارای خروجی‌ها و برکات خوبی عنوان کرد و گفت: همین پایگاه‌های بسیج و بیان مسائل تربیتی و ارتباطات زمینه ساز حضور بسیاری در حوزه و طلبگی شده است.

آیت الله شعبانی بیان کرد: زمانی که بدانیم فعالیت‌های ما زمینه ساز خروجی‌های پر برکتی است، وظیفه ما نیز بیشتر می‌شود و باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بیشتر در این شبکه نورانی آن را اثرگذارتر می‌کند، مطرح کرد: شما در ثواب و مسائل آن فردی که پس از حضور در این حلقات طلبه شده و تا ۵۰ سال قال احادیث و معارف الهی را ترویج می‌کند شریک خواهید بود.

امام جمعه همدان عنوان کرد: در فضای امروز جامعه که شیطان با تمام توان برای فریب انسان‌ها به میدان آمده، هیچ فرد متعهد و دغدغه مندی نباید معطل باشد و به جای آن باید انگیزه‌ها را برای حضور در این عرصه خطیر بالا برد و تقویت کرد.

وی با تشریح لزوم هوشیاری همه مردم در دوران فعلی، ابراز کرد: دجال یک شخص نیست، بلکه یک جریان اجتماعی و فکری منفی است که با تمام قدرت در مسیر رشد انسان‌ها برای گمراهی آنان تلاش می‌کند و بروز بیرونی آن در دنیای امروز را می‌توان برخی مصادیق فرهنگ و تمدن غربی نام برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با تقویت انگیزه‌ها باید شجره صالحین را احیا کنیم، اظهار کرد: باید با شناسایی آسیب‌ها و موفقیت‌ها درصدد رفع نواقص موجود باشیم و در کنار توجه به کیفیت کار، کمیت آن‌هم مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نسل جوان حاضر در این حلقات، بیان کرد: نسل نوجوان و جوان امانتی الهی در دستان ما هستند و اساتید و سرگروهان باید از این فرصت به وجود آمده به نحو احسن استفاده کند و قدردان آن باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز