حاجی بابایی:

نوار حاشیه سداکباتان همدان پارک گردشگری می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۵:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۳۲۲۸
نوار حاشیه سداکباتان همدان پارک گردشگری می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: نوار حاشیه سداکباتان همدان پارک گردشگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی با تاکید بر اینکه سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه گردشگری است و باید به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری همدان تبدیل شود، گفت: در راستای تقویت زیرساخت های رفاهی و تفریحی شهر همدان، نوار حاشیه سداکباتان تبدیل به پارک گردشگری می‌شود.

وی افزود: سداکباتان همدان از ظرفیت بالقوه برای تبدیل به منطقه نمونه گردشگری را دارد است و باید زیرساخت های لازم براساس طرح جامع گردشگری در این منطقه ایجاد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ایجاد پارک نواری در حاشیه سداکباتان یکی از اقدام های مهم در راستای تقویت زیرساخت های رفاهی و تفریحی برای بهره مندی مردم از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان اجرایی شهرستان همدان باید نسبت به ایجاد بسترهای لازم برای اجرای این طرح مهم تفریحی – گردشگری در حاشیه سداکباتان در چاچوب طرح جامع گردشگری اقدام کنند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه منطقه سداکباتان هم اکنون یکی از محورهای اصلی برای جذب گردشگر و مسافر در فصول سال به شمار می رود، گفت: باید با ایجاد امکانات مناسب نسبت به خدمات دهی مطلوب به آنان در این منطقه راهکارهای لازم ارایه شود.

وی یادآور شد: از آنجا که منطقه سداکباتان مطابق مصوبه هیئت وزیران منطقه نمونه گردشگری به شمار می رود بنابراین نیاز است تا با ارایه طرح مطالعاتی و راهبردی نسبت به جذب سرمایه گذار نیز برنامه ریزی اصولی صورت بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سدها ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری هستند، گفت: سدها و نیروگاه‌های وابسته به آن‌ها علاوه بر اینکه یکی از منابع مهم تأمین آب و انرژی و برق محسوب می‌شوند با ایجاد مناظر خاص خود، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری نیز به حساب می آیند.

وی اضافه کرد: سد اکباتان دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است و روستاهای اطراف آن هر کدام می‌تواند جاذبه‌ای برای سفر به منطقه را ایجاد کند به همین دلیل ردیف ملی جداگانه برای حوزه سد اکباتان در نظر گرفته شده و شهرداری و شورای شهر نیز با ایجاد پارک ۲۰۰ هکتاری در منطقه در حال نقش آفرینی هستند.

گقتنی است؛ در همین راستا جلسه ای در فرمانداری با حضور نماینده دفتر دکتر حاجی بابایی  و معاون عمرانی فرماندار و مهندس وفایی معاون برنامه و بودجه و مدیر عامل آب منطقه ای و سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز