شهردار همدان:

اجرای ۱۰۵ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک، همسو با نیاز شهروندان همدانی

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۰:۵۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۶۲۵۸
اجرای ۱۰۵ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه یک، همسو با نیاز شهروندان همدانی
شهردار همدان با اشاره به اجرای ۱۰۵پروژه عمرانی و خدماتی سال ۹۹ در شهرداری منطقه یک عنوان کرد: یکی از شاخصه های مهم در اجرای پروژه ها همسویی آنها با نیاز شهروندان است و توجه به این عامل مهم باعث موفقیت مدیریت شهری در توسعه شهر می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان عباس صوفی، با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده است پروژه ها در تمامی حوزه ها به صورت متوازن انجام پذیرند و ضمن دستیابی به یک شهر پایدار، رضایت شهروندان را نیز به دست آوریم.

وی افزود: همواره مهم ترین درخواست شهروندان بهبود معابر و خیابانها می باشد که در بودجه سال جاری پروژه هایی در جهت افزایش کیفیت و استانداردسازی آنها در نظر گرفته شده است.

شهردار همدان ادامه داد: بهبود فضای سبز و احداث پارک های جدید، زیبا سازی فضای شهری، تملک و بازگشایی معابر پر ترافیک، احداث پارکینگهای عمومی و توسعه زیرساختهای فرهنگی و ورزشی از دیگر محل های هزینه کرد سال ۹۹ شهرداری منطقه یک هستند.

در ادامه دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: در سال گذشته ۹۵ پروژه عمرانی با موفقیت صورت پذیرفت و در سال جاری  با بودجه ای ۱۱۳۰میلیارد ریالی درصدد آن هستیم تا ۱۰۵ پروژه را تقدیم شهروندان خوب همدانی کنیم.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال بودجه در جهت بهبود طرح های عبور و مرور شهری از قبیل آسفالت ریزی و لکه گیری معابر، اصلاحات هندسی و زیر سازی معابر مختلف هزینه خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش همزمان چهار اکیپ آسفالت ریزی۱۰ هزار تن آسفالت ریزی در سطح منطقه صورت پذیرفته است که از مهم ترین آنها می توان به خیابان حق گویان، جاده قدیم دره مراد بیگ، میدان جهاد و خیابان میرزاد عشقی اشاره کرد.

 دهبانی صابر با توجه به اقدامات انجام شده در خیابان قهرمان همدان مطرح کرد: در خیابان قهرمان نیز به منظور ارتقاء ایمنی عبور و مرور شهروندان و بهبود ترافیک عملیات اصلاح هندسی و آسفالت ریزی انجام شد که سعی داریم در نقاطی که شهر دارای گره های ترافیکی است با استفاده از نظرات کارشناسی این اصلاحات را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری منطقه یک ۱۱۷ هزار متر مربع پیاده رو سازی و استاندارد سازی انجام داد افزود :سعی داریم تا نهضت پیاده رو سازی را ادامه دهیم و در سال جاری نیز ۱۵۳ میلیارد ریال بودجه به این امر اختصاص یافته است که پیاده رو سازی بلوار مصیب مجیدی، کوی خاتم، شکریه، پاستور ، احمدی روشن، مهدیه و... از مهم ترین آنها می باشند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت :روان سازی ترافیک با استفاده از تملک و بازگشایی معابر از روزهای ابتدایی سال جاری در منطقه با تخریب ساختمان ۳۳ واحدی در بلوار شهید فهمیده آغاز شد و هم اکنون نیز معبری در خیابان پرستار و فرشچیان جهت کاهش هرچه بیشتر ترافیک این منطقه گردشگری در حال بازگشایی است، امیدواریم با بودجه ی ۱۵۱ میلیاردی که در سال جاری در نظر گرفته شده است گام مهمی در جهت روانسازی ترافیک شهر همدان برداریم.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را اجتناب ‌ناپذیر کرده‌ است مطرح کرد: توسعه و احداث پارک ها با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریالی را از اولیوتهای این منطقه می باشدو در حال حاظر اجرای پارک نواری کمال آباد و هنرستان که زیرسازی های آن صورت پذیرفته و همچنین پارک نواری میدان بیمه از استادان تا بلوار بعثت را در دستور کار قرار دادیم و در بحث بازسازی پارک ها و فضای سبز می توان به ترمیم و باسازی پارک مردم، پارک جوان، بلوار کاج، ترمیم محوطه مسیر گنجنامه ترمیم اشاره نمود.

 وی افزود: عملیات اجرایی پارک جنگلی ولایت نیز از هفته بعد آغاز خواهد شد که سعی داریم تا محیط طبیعی این منطقه حفظ شده و با اجرای مناسب جاده های دسترس در آن محیطی مفرح جهت خانواده ها احداث نماییم.

دهبانی صابر گفت: لزوم احداث پارکینگ ها در شهر بر کسی پوشیده نیست و با احداث آنها مشکلاتی که در حوزه شلوغی خیابانها و ترافیک وجود دارد قابل حل شدن می باشد به همین دلیل در سال جاری ۱۱۰ میلیارد ریال بودجه جهت ساخت پارکینگ های عمومی در نظر گرفته شده استکه از مهم ترین آنها می توان به پروژه پارکنیگ تالار قرآن و پارکینگ پشت تالار مرمر اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از اعتبار ۸۳ میلیارد ریالی این حوزه خبر داد و گفت: در سال جاری شهرداری منطقه از روزهای ابتدایی سال جاری عملیات اجرای چهار زمین ورزشی سطح منطقه را آغاز کرد که تا ابتدای فصل تابستان آماده بهره برداری هستند، این زمینها مناسب استفاده ورزشهای چند منظوره بوده و ورزشکاران در رشته های مختلف می توانند از آنها استفاده نمایند.

نظر شما