سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

عدم تخصیص اعتبار نگهداری، بهره برداری از دستگاه MRI بیمارستان شهید قدوسی نهاوند را لغو کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۸:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۵۱۵۸
عدم تخصیص اعتبار نگهداری، بهره برداری از دستگاه MRI بیمارستان شهید قدوسی نهاوند را لغو کرد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند، گفت: عدم تخصیص اعتبار نگهداری، بهره برداری از دستگاه MRI بیمارستان شهید قدوسی نهاوند را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سال گذشته با پیگیری های مستمر و دیدارهای مکرر حسن بهرام نیا نماینده وقت نهاوند با وزیر سابق و فعلی وزارت بهداشت و درمان و مساعدت و تلاش دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه MRI  پیشرفته به ارزش ۱۱ میلیارد تومان بدون پرداخت هیچ گونه وجهی و به صورت رایگان برای شهرستان دریافت گردید.

پیمانکار پروژه راه انداری دستگاه MRI در نهاوند اواخر سال گذشته در جمع خبرنگاران از نصب و راه اندازی این دستگاه در آینده نزدیک خبر داد ، و گفت : این دستگاه برند کشور کره با قطعات سخت افزاری شرکت فیلیپس می باشد که تا کنون ۷ دستگاه از آن در کشور و مراکز دولتی نصب و راه اندازی شده و در حال سرویس دهی به مردم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این رابطه گفت: ام آر آی در نهاوند وجود دارد ولی به دلیل تامین اعتبار برای راه اندازی و نگهداری به مرحله بهره برداری نرسیده است.

سیامک دانشور در گفتگو با خبرنگار برنا، افزود : هیچ گزینه و برنامه در رابطه با تعویض یا جابجایی دستگاه MRI در شهرستان وجود ندارد فقط به دلیل تامین اعتبار برای راه اندازی و نگهداری به مرحله بهره برداری نرسیده است، که موضوع در حال پیگیری است.

در ادامه رئیس بیمارستان آیت اله قدوسی در گفتگو با برنا، گفت : دستگاه در بیمارستان موجود است و قرار نیست عودت داده شود ولی به دلیل مشکلات اعتباری و اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت بهداشت و درمان هنوز به بهره برداری نرسیده است ، و کلیه کارهای راه اندازی دستگاه ، مشکلات جانبی و آموزش پرسنلی دستگاه توسط پیمانکار در حال انجام است و کار تعطیل نیست.

علیرضا بهزادی اظهار کرد: سایر صحبت ها در مورد عودت دستگاه یا جایگزینی دستگاه جدید در حد گزینه (پیشنهاد) و احتمال است ولی در حال حاضر کار متوقف نیست که بگوییم دستگاه به درد نمی خورد و نیازی نیست.

وی افزود: برند دستگاه نیز مربوط به کشور کره است ولی روند تاسیسات و راه اندازی دستگاه زمان بر و نیازمند اعتبار است ، که مشکلات موجود در دیدار اخیر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری و انجام است.

اما آنچه از شواهد معلوم است با توجه به صحبتهای پیمانکار و تلاشهای شبانه روزی نماینده وقت نهاوند در راه اندازی دستگاه MRI ، از اسفند ماه گذشته تا کنون ، این دستگاه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و در تونل سیاسی کاری متولیان متوقف شده است ، که امیدواریم با توجه به مطالبه مردم ، نیاز شهرستان و پیگیری های صورت گرفته ، مشکلات جانبی حل و تعیین تکلیف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز