مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

تغییر رویکرد اداره تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسمات مذهبی به دلیل شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۲۱:۲۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۶۵۴
تغییر رویکرد اداره تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسمات مذهبی به دلیل شیوع کرونا
حجت السلام و المسلمین هادی نظیری گفت: با توجه به شرایط حاکم و مقدم بودن تصمیمات ستاد ملی کرونا بر تصمیمات درون سازمانی، سعی بر تغییر شیوه برگزاری برنامه ها داشته ایم ضمن اینکه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اختیارات همراه شود.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان، حجت‌الاسلام هادی نظیری دوشنبه ۱۶ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسمات مذهبی در استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم و مقدم بودن تصمیمات ستاد ملی کرونا بر تصمیمات درون سازمانی، سعی بر تغییر شیوه برگزاری برنامه ها داشته ایم ضمن اینکه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اختیارات همراه شود.

وی افزود: در حال حاضر تمرکز برنامه های پیش رو در برگزاری مراسم غدیر خم بوده و تلاش بر مردمی بودن اجرای برنامه ها داریم تا بتوانیم در همدان عید غدیر متفاوتی داشته باشیم.

نظیری گفت: رسانه و فعالان رسانه ای همانند دیده بان خط مقدم شناسایی مسائل در جامعه هستند که در این بخش  عملکرد خوبی نداشتند.

وی  افزود: رسانه به عنوان تحلیل گر باید مسئولان را به اسناد بالادستی معارف اسلامی آگاه کرده و در فضای تصمیم سازی مسئولان نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید طرح ها و برنامه ها را با توجه به نیاز جامعه و تحلیل دیده بان های رسانه هماهنگ باشد، گفت: نقش رسانه در تحلیل و ‌ارزیابی بر عملکرد امور بسیار مهم و کلیدی است و مسئولان نباید فقط انتظار انعکاس عملکرد اجرا شده را داشته باشند.

 نظیری با اشاره به نقش مهم  فضای مجازی  در فعالیت های دینی مطرح کرد: امروز  نقشه راه برای حرکت فعالیت های دینی و جریان سازی های اجتماعی وجود ندارد و از فرصت فضای مجازی و رسانه به‌ درستی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از نقد سازنده استقبال می کنیم؛ عنوان کرد: باید رسانه های استان همدان بسیار دقیق و موشکفانه عملکرد استان و به ویژه تبلیغات اسلامی را نقد و مطالبه گری کنند 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدانادامه داد: اگر حرکت این مجموعه برخلاف اصول و سیاست های انقلاب بود با انعکاس و انتشار آن ‌در حرکت متعالی به سوی پیشبرد اهداف عالی انقلاب کمک کنید.

وی سیاست کلی سازمان تبلیغات اسلامی را در تغییر رویکرد برنامه های مناسبتی به علت شیوع بیماری دانست و گفت: تلاش بر این است که برنامه ها از ‌اجتماع محور بودن به برگزاری در فضای باز تغییر یافته و اختیار برگزاری مراسم به مردم واگذار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با گلایه از کمرنگ بودن نقش مردم در برگزاری مراسم های استانی خاطرنشان کرد: دولت بسیار تلاش کرده تا نقشی در مناسبت های مذهبی داشته باشد اما کار تماماً باید در دستان مردم قرار گرفته شود.

نظیری در ادامه مطرح کرد: یکی دیگر از دغدغه های حوزه دین زرین و محکم نبودن برخی سخنرانی ها و منبرها بوده که این امر باید از حوزه علمیه اصلاح شود چراکه این مجموعه وظیفه پرورش طلاب و تزریق محتوا به طلبه ها را دارد.

وی درباره استقرار روحانی‌ در مناطق محروم گفت: سه عامل نبود خانه عالم به منظور استقرار، عدم تأمین هزینه زندگی طلاب در روستا و نبود امکانات برای حضور خانواده روحانیون در روستا باعث شده در ۵۰۰ روستای استان که نیازمند روحانی مستقر هستیم، فقط ۳۰۰ مُبلغ فعالیت داشته باشد که از این تعداد ۱۶۵ روحانی در خانه‌های عالم و مابقی در منازل استیجاری ساکن هستند و تعدادی در محل سکونت خود مشغول ارائه خدمات بوده و به کمک مجموعه آمده اند.

وی متوسط دریافتی روحانیون مستقر در روستاها را ماهیانه یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است که میزان دریافتی مبلغان اعزامی به پایه حقوق کارگری رسیده و با ساخت خانه های عالم جدید از محل خیرین انگیزه ای برای حضور روحانیون در روستاهای فاقد مبلغ ایجاد کنیم.

نظیری با اشاره به  نقش مساجد در   کاهش آسیب های فرهنگی موجود در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: همراهی و هم افزایی درون استانی و مشخص شدن رویکردها می‌تواند گام مؤثری در ایجاد نقشه راه برای کاهش آسیب های فرهنگی باشد ضمن اینکه ارتقاء نقش مساجد به عنوان مهمترین سنگر در جامعه باید تبیین شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا آرامش روانی در جامعه متزلزل شده و همه به امور ابعاد جسمانی یکدیگر پرداخته اند و بُعد روانی و اعتقادات مردم از یاد رفته که تبلیغات اسلامی در کمیته های فرهنگی خود برنامه های گوناگونی تبیین کرده و پرداختن به امور کودکان و پویش های مختلف مهمترین این اقدامات بود.

وی درباره پویش اجاره بها در استان همدان گفت: این حرکت خداپسندانه و زیبا در روزهای ابتدایی در همدان کلید خورد اما به علت انعکاس دیرهنگام در کشور مطرح شد که در استان همدان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اجاره توسط مردم بخشیده شد که هشت میلیارد آن مربوط به شهر همدان به ویژه کسبه بودهاست.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز