جوانان ایرانی الگوی ایثار و فداکاری:

از جبهه جنگ تا آتش سوزی زاگرس و ووهان چین

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۳:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۵۹۴۲
از جبهه جنگ تا آتش سوزی زاگرس و ووهان چین
جوانان ایرانی الگوی ایثار و فداکاری هستند که این مهم را می توان در رویدادهای اخیر دنیا از جبهه جنگ تا آتش سوزی زاگرس و ووهان چین دریافت.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اسدالله ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل در یادداسشتی نوشت، جوانان ایرانی از گذشته تا امروز همیشه حماسه ساز بودند و در روزهای حساس و سخت این رشادت و جوانمردی بیشتر خود را نشان داده است  که به آنها به خلاصه اشاره می شود .

۱-دیروز جنگ بود و گلوله های آتش رد وبدل می شد و به قول شهید چمران وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد و نامرد مشخص می شود و شیپور نواخته شد و جوانان ایرانی حماسه ساز شدند بیشتر فرماندهان جنگ از حسن باقری و محمودشهبازی تا زین الدین و کاوه و جهان آرا جوانانی بودند که زیر ۳۰ سال سن داشتند و بیشترین اتفاقات خوب جنگ را همین جوانان رقم زدند .

۲- در حوزه علمی،پزشکی ،هسته ای و حتی  ورزشی در سطح داخلی و جهانی باز هم جوانان ما حماسه آفریدند و هر کدام در حوزه خودش افتخار آفرین شدند .

۳- در زمانی که ویروس کرونا در ووهان چین  پیدا شد و  همچون پادشاهی آهنین جهان را تصرف کرد و دنیا را به خود مشغول کردیک جوان خوزستانی از دیار علی هاشمی و مجید بقایی و جهان آرا  به نام سینا کرمی  و در حالی که شهر کامل تعطیل شد، کافی شاپ خود در این شهر را تعطیل نکرد و با پخش نوشیدنی در بیمارستان ها و نوشتن نام پرستاران روی لیوان های کافی شاپ باعث شد رسانه های جهان چندین روز از شجاعت و ایثار این جوان ایرانی به عنوان یک الگو نام ببرند و بعدها کشور چین چند میلیون ماسک برای ایران فرستاد که روی آنها نام سینا کرمی نوشته شده بود که باعث غرور هر ایرانی شد.

۴- در روزهای اخیر و درگرمای تابستان که جنگل های زاگرس در شعله های آتش می‌سوخت جوان ایرانی به نام البرز زارعی جان خود را برای جنگل های زاگرس داد تا برای همیشه از او به عنوان شهید ایثارگرطبیعت یاد کنند و نام "البرز" برای همیشه بر عظمت و پهنه "زاگرس" بدرخشد.

۵-  اما در حادثه کلینیک سینا در شهر تهران که شعله های آتش و انفجار وحشتناک باعث شد همه از آن محل فاصله بگیرند جوان رامهرمزی به نام عنایت آغش خود را به میان آتش انداخت و توانست جان عده زیادی را نجات دهد و شهردار تهران از این جوان ایثارگر که شغلش دست فروشی بود در خواست کرد به عنوان آتش نشان با شهرداری همکاری  کند .

۶- و این داستان ادامه دارد چون هنوز جوانی ایرانی هست و داستان انسانیت،اخلاق و ایثار زنده است و در آینده باز هم این افتخار آفرینی ادامه خواهد داشت...

به هرحال برای هر جامعه ای قهرمانان  آن جامعه باعث افتخار و ارزش هستند و بی شک جوانان ایرانی بزرگترین افتخار برای جامعه ما هستند و دیروز جنگ بود و امثال جهان آرا و شهبازی و باقری حماسه ساز شدند اما امروز جنگی به آن شکل نیست اما باز هم جوانان ایرانی سعی دارند با ایثار و از خود گذشتگی حماسه ساز و افتخار آفرین باشند و تنها باید بیشتر آنها را ببینیم و به انها میدان دهیم تا شاهد افتخار آفرینی بیشتر آنها باشیم ...

چو ایران نباشد تن من مباد ...

به امید فردایی بهتر ....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز