مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند/تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان همدان

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۶۲۴۹
باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند/تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان همدان
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان همدان با توجه به شیوع مجدد کرونا، گفت:باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند در غیر این صورت پلمپ می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جهانشیر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز کرونا خواسته یا ناخواسته بسیاری از امورات را تحت تأثیر خود قرار داده است و حوزه ورزش استان نیز متأثر این موضوع شده است.

مدیرکل ورزش و جوان استان همدان ادامه داد: استان همدان دارای 350 باشگاه خصوصی و 400 مکان ورزشی دولتی است که به‌صورت مستقیم بیش از 2هزار نفر از این باشگاه‌ها امرارمعاش می‌کنند و همین مهم باعث می‌شود ما در تصمیم‌گیری برای فعالیت این عزیزان با دقت بیشتر وارد عمل شویم.

وی با تأکید بر اینکه سلامت جامعه در اولویت تمامی امورات اداره کل ورزش و جوانان است، گفت: باهدف سامان بخشیدن به فعالیت ورزشی باشگاه‌ها با توجه به تأکیدات ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین توجه ویژه دادستان محترم استان حساسیت ویژه وجود دارد و در این راستا تیم‌های بازرسی و ارزیابی عملکرد باشگاه‌ها در این حوزه فعال هستند تا در صورت بروز هرگونه سرپیچی از رعایت الزامات بهداشتی با متخلفین برخورد شود همچنان که طی روزهای گذشته در برخی شهرستان‌های استان همچون شهرستان نهاوند برخی باشگاه‌ها به علت عدم رعایت چهارچوب‌ها پلمپ شدند.

جهانشیر، گفت: امروز با توجه به آثار اجتماعی و اقتصادی تعطیلی باشگاه‌ها توان تعطیلی در شرایط موجود وجود ندارد چراکه هم باید اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پر شود و هم اینکه معاش روزانه متصدیان باشگاه‌ها سپری شود.

وی بابیان اینکه بخشی از فعالیت‌های ورزشی به‌صورت مجازی برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: در حال حاضر ورزش‌های پربرخورد و با ریسک بالا همچون تکواندو، کاراته، جودو و غیره اجازه فعالیت ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از تشدید نظارت‌ها بر باشگاه‌های رزمی فعال در استان خبر داد و گفت: باشگاه‌هایی که در رشته‌های رزمی همچون کاراته فعال هستند در صورت مشاهده برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی در خصوص برگزاری جلسات داخلی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و هیئت‌های ورزشی نیز، گفت: بر اساس دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا جلسات اداره کل ورزش و جوانان با حداقل نفرات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده از ماسک و ضدعفونی پیش و پس از جلسه برگزار می‌شود کما اینکه ابلاغ‌شده تا جلسات غیرضروری کنسل و یا به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز