استاندار همدان:

۲۳ هزار متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۶۵۹۲
۲۳ هزار متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند
استاندار همدان در جلسه شورای مسکن استان گفت : 23 هزار و 84 متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه شورای مسکن استان گفت: دولت برای طرح اقدام ملی مسکن امتیاز‌هایی را در نظر گرفته ‌که بخش اعظم آن اراضی و املاک است.

وی با بیان اینکه همدان،استان پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن، است گفت: ۲۳ هزار و ۸۴ متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته ای برای شناسایی زمین های دولتی جهت ساخت مسکن در استان تشکیل میشود، گفت: در ساخت پروژه های  مسکن ،مکان یابی درست صورت گیرد تا خدمات شهری و آموزشی به شکل اصولی انجام شود.

وی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ درصد عوارض ساختمانی، توسط شهرداری تخفیف داده می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نیز در هزینه طراحی و نظارت ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ خواهد کرد، گفت: مقرر شد که نظام مهندسی در راستای سرعت‌بخشی به این طرح ملی، بررسی و موافقت با مراحل اداری مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را حداکثر تا یک‌ماه انجام دهد.

وی افزود: دستگاه‌های مربوطه در راستای سرعت‌بخشی به اجرا و نهایی شدن طرح اقدام ملی مسکن نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

استاندار همدان، گفت: امیدواریم اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، در حل مشکل مسکن مردم بخصوص جوانان موثر باشد.

در این برنامه استاندار به صورت ویدئوکنفرانسی با فرمانداران شهرستان ها آخرین وضعیت شهرستانها در اجرای طرح ملی مسکن را بررسی کرد.

نظر شما