دبیر قرارگاه زیستی مقابله با کرونا شهرستان نهاوند:

پایان طرح و عضویت در هیئت علمی بیمارستان بقیه الله(عج) علت مهاجرت متخصص عفونی نهاوند به تهران است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۸:۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۷۲۸۹
پایان طرح و عضویت در هیئت علمی بیمارستان بقیه الله(عج) علت مهاجرت متخصص عفونی نهاوند به تهران است
دبیر قرارگاه زیستی مقابله با کرونا شهرستان نهاوند، گفت:پایان طرح و عضویت در هیئت علمی بیمارستان بقیه الله(عج) علت مهاجرت متخصص عفونی نهاوند به تهران است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ علی مختاری صبح شنبه در ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه زیستی نهاوند،  گفت: با توجه به شیوع موج دوم کرونا از مردم فهیم شهرستان خواهشمندیم که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و  فاصله اجتماعی  از خطر شیوع بیشتر را کاهش دهند.

وی استفاده از ماسک در مکان های عمومی و فضای آزاد ، شستن مداوم دست ها ، عدم برگزاری اجتماعات  و مراسم جشن و ترحیم را از عموم مردم خواستار شد و از مدیران ادارات خواست : نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و نسبت به رعایت پروتکل ها و مصوبات قرارگاه زیستی در حوزه مدیریت خود اهتمام بیشتری ورزند .

فرمانده سپاه نهاوند خاطر نشان کرد:  علی رغم وضعیت قرمز شهرستان و افزایش آمار مبتلایان نسبت به روزهای ابتدایی شیوع این بیماری و بستری  بیشتر بیماران در بیمارستان ها ، این روزها شاهد مجاهدت شبانه روزی مجموعه کادر  درمانی هستیم .

سرهنگ مختاری در ادامه ضمن تشکر از زحمات کادر درمانی شهرستان نهاوند به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با کرونا گفت:  در این شرایط حساس به خاطر کمک به مجموعه‌ی شبکه بهداشت و کادر درمانی شهرستان می طلبد که بیشتر رعایت کنیم و حق خود را در کنترل و مقابله با شیوع بیشتر اداء کنیم.

وی تاکید کرد : طبق بررسی صورت گرفته با توجه به فعالیت ۵ پزشک متخصص داخلی در شهرستان، مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

فرمانده سپاه نهاوند، تصریح کرد : اگرچه وجود متخصص عفونی جهت درمان بهتر بیماران در هر شهرستان لازم است، اما در طول مدت سه ماه گذشته که شهرستان با نبود متخصص عفونی مواجه شده ، این وظیه به متخصصان داخلی سپرده شده و به بهترین شکل ممکن در خدمت رسانی به بیماران عمل کرده اند .

وی با اشاره به اینکه متخصص عفونی شهرستان  بعد از اتمام طرح مقرری خود ،تقریباً دوسال بیشتر هم در نهاوند حضور داشتند اضافه کرد: وی سه ماه پیش پیش بدلیل عضویت در  هیئت علمی بیمارستان بقیه الله(عج) به تهران مهاجرت کردند.

سرهنگ مختاری اظهار داشت : از زمان شیوع بیماری covid 19 تاکنون روند درمان هیچ بیمار کرونایی بدلیل عدم وجود امکانات بیمارستانی اعم از پزشک ، تخت بستری ، دارو و.... متوقف یا کند نشده و حتی ظرفیت ارائه خدمات به حدود ۵ برابر میزان کنونی هم در حال حاضر مهیا می باشد.

وی اظهار کرد : شبکه بهداشت و درمان نهاوند با استعانت از خداوند متعال و کمک مسئولین محترم استان و شهرستان با قوت و قدرت در حال خدمت رسانی به بیماران با تمام امکانات بوده و هست و تا ریشه کن کردن  کامل این بیماری خدمات خود را ادامه خواهد داد.

دبیر قرار گاه زیستی نهاوند مجددا در پایان تاکید کرد : با توجه به وجود پروتکل درمانی که مرتباً از طریق وزارت بهداشت بروزرسانی و اطلاع رسانی می‌شود ، در درمان بیماری کرونا همه گروههای تخصصی پزشکی و حتی پزشکان عمومی توانایی درمان  را دارند و ضمن اینکه اگر متخصص عفونی وجود داشته باشد بهتر است، ولی عدم حضور ایشان هم ضرر جانی یا آسیبی به درمان بیماران وارد نمیکند.

وی در پایان افزود: مجموعه سپاه و بسیج با تمام ظرفیت آمادگی خود را در راستای مقابله با شیوع کرونا اعلام میدارد و طی هفته آتی ضدعفونی معابر و سطوع پرتردد توسط بسیجیان مجددا آغاز خواهد شد.

نظر شما