سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

هیچگونه کمبود تجهیزاتی و زیرساختی برای مقابله با کرونا در نهاوند وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۰:۳۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۷۴۲۰
هیچگونه کمبود تجهیزاتی و زیرساختی برای مقابله با کرونا در نهاوند وجود ندارد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند، گفت:هیچگونه کمبود تجهیزاتی و زیرساختی برای مقابله با کرونا در نهاوند وجود ندارد.

سیامک دانشور در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان ، اظهار کرد: وجود متخصص عفونی برای شهرستان خیلی خوب است ولی اگر نبود باعث ضرر و زیان و آسیب و تهدید برای جان بیماران نیست ، باید درک درستی از بیماری کرونا در بین جامعه به وجود بیاید، نگرانی در این حد برای مردم نیاز نیست و مردم به سیستم بهداشتی اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه رشته های تخصصی بالینی شامل رشته های مادر مانند متخصص داخلی است که متخصص عفونی زیر مجموعه آن است و در حال حاضر  وقتی متخصص عفونی نباشد متخصص داخلی می تواند ویزیت و درمان میکند، تاکید کرد : در خیلی از مراکز درمانی کشور بیماری کووید ۱۹ توسط پزشک عمومی درمان می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه هیچگونه کمبود امکانات دارویی، تخت ، تجهیزات حفاظت فردی و متخصص نداشته ایم و با تمام قوا در حال مبارزه و پیشگیری با این بیماری هستیم ، و ظرفیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان ۵ برابر ظرفیت حال حاضر است ، که این ظرفیت بدون استفاده از نقاهتگاه ها و امکانات سایر ارگانهای حمایتی است.

وی تاکید کرد: کلیه کادر درمان پای کار هستند و فقط نیازمند مشارکت مردم در استفاده از ماسک ، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی هستیم و اگر همراهی مردم تداوم داشته باشد توفیقات بیشتری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت.

 

نظر شما