سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان:

اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان برای کاهش سرقت ضروری است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۳:۲۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۷۵۸۴
اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان برای کاهش سرقت ضروری است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، گفت: اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان برای کاهش سرقت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برناازهمدان، عباس نجفی در کارگروه سرقت گفت: پلیس امکانات کافی را در اختیار ندارد لذا لازم است همه دستگاه‌ها پای کار آمده و با اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص لزوم نصب دوربین‌های مدار بسته، دزدگیر و تعریف صحیح از حرز اموال گامی مهم در کاهش سرقت برداشته شود.

وی اظهار کرد: در مواردی مانند خرید و ثبت سیم کارت که تایید صحت و هویت شخص بسیار ضروی است نیاز توجه و نظارت بیشتر از سوی اپرتورهای می‌باشد تا با دقت هویت افراد شناسایی شده و از شکل‌گیری بسترهای ضد امنیتی پیشگیری شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه وقوع جرم توسط رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قابل توجه و کنترل آن سخت شده است، افزود: تایید صحت، هویت و عدم ارائه سوء پیشنیه رانندگان توسط این شرکت‌ها بسیار ضعیف است و اگر جرمی توسط این افراد رخ دهد نمی‌توان آن را با سهولت پیگیری نمود و ضروری است تا سازوکارهای نظارتی لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون باید جدی باشیم، عنوان کرد: در استان واحدهای غیرمجاز زیادی داریم که باید هرچه سریعتر پلمپ شوند زیرا برخی جرایم دقیقا در همین بستر بروز می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: واحدهای صنفی مجاز نیز باید مکلف شوند دفاتری را برای ثبت اموال دریافتی و افرادی که با آنها معامله خرید و فروش می‌کنند را ایجاد کنند، همچنین ضروری است نصب دوربین‌های مداربسته نیز در دستور کار قرار گیرد زیرا بازدارندگی قابل توجهی در بروز جرائم خواهد داشت.

وی با بیان  اینکه استفاده از نگهبانان محله و ظرفیت نیروهای مردمی بسیج در کاهش سرقت و کمک به نیروی انتظامی امری اثرگذار خواهد بود، بیان کرد: نیروی انتظامی ظرفیت نگهبانی از همه مناطق را ندارد و لازم است همه دستگاه و مردم پای کار آمده تا وضعیت مطلوب‌تری در خصوص تامین امنیت شهروندان صورت گیرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز