رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در نهاوند متوقف شده است/ضرورت همکاری مردم برای کاهش آمار ابتلا

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۸:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۸۳۵۲
سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در نهاوند متوقف شده است/ضرورت همکاری مردم برای کاهش آمار ابتلا
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بر ضرورت همکاری مردم برای کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا در نهاوند تاکید کرد و گفت: سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در نهاوند متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیامک دانشور عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جمع بخشداران، دهیاران و مسولین مراکز بهداشت روستاهای شهرستان نهاوند، اظهار کرد: آموزش در شرایط فعلی برای پیشگیری و حفظ سلامت مردم از جماه راهکارهایی است کهباید از طریق مسئولین و رسانه های انجام شود. راههای آن که از طریق مسولین و... باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تجمعات عامل اصلی شیوع ویروس است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه ها، مدارس، اماکن دولتی و عمومی کنترل شده اند اما برخی موارد مشارکت مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی کافی نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با تاکید بر اینکه عزم مسئولین شهرستان باید برای جلوگیری از برگزاری مراسم های عزا و عروسی معطوف شود، گفت: بیشترین خطر در این تجمع ها متوجه مردم است.

وی گفت: ۵ برابر ظرفیت فعلی امکانات در بخش بهداشت و درمان شهرستان وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نداریم اما هدف ما این است که از این ظرفیت ها استفاده نکنیم.

دانشور با بیان اینکه نباید مردم را نسبت به برخی مسائل کم اهمیت نا امید کنیم، گفت: از انتشار و شایع پراکنی در خصوص برخی آمار و ارقام جلوگیری شود.

وی گفت: شهرستان نهاوند با همه اقدامات و شرایط، سیرصعودی مبتلایان را افقی نگه داشته و کنترل کرده ایم امیدواریم شاهد نزول آن هم باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و در مان نهاوند از ارائه بیش از 480 مورد اخطار به بانک ها، فروشگاه ها، مجالس عروسی و ختم و غیره خبر داد و گفت: با هر فردی که سلامت مردم را نهدید کند برخورد می کنیم.

وی در پایان افزود: استفاده ماسک ۹۸ و نیم درصد ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.

نظر شما