مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان عنوان کرد:

ترویج حداکثری فرهنگ استفاده از ماسک در استان همدان/حضور در اجتماعات علت اصلی ابتلا به کرونا است

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲۱
ترویج حداکثری فرهنگ استفاده از ماسک در استان همدان/حضور در اجتماعات علت اصلی ابتلا به کرونا است
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان اینکه ترویج حداکثری فرهنگ استفاده از ماسک در استان همدان نهادینه شده است، گفت: حضور در اجتماعات علت اصلی ابتلا به کرونا است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان،اسدالله ربانی مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری برنا از همدان در جمع تحریریه خبرگزاری برنا ضمن تقدیر از عملکرد تاثیرگذار رسانه های استان همدان در بحث کرونا، اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در کشور و استان همدان با همکاری رسانه ها و مردم به خوبی انجام شد به نحوی که در حال حاضر 90 درصد مردم فهیم استان همدان برای حضور در اماکن عمومی، ادارات، بانک ها و غیره از ماسک استفاده می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ضریب نفوذ محتوی های تولیدی ستاد اطلاع رسانی کرونا در استان همدان بین مردم و شبکه های اجتماعی بسیار بالاست و همین امر موجب نهادینه شدن استفاده از ماسک در استان همدان شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان و مسئول ستاد اطلاع رسانی کرونا در استان، با تاکید بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، ادامه داد: استان همدان به واسطه قرار گرفتن بین 4 الی 5 استان با وضعیت قرمز از چندی پیش؛ و همچنین وضعیت قرمز در 4 شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان؛ استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر روند افزایشی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان ثابت مانده اما کاهش نیافته لذا از همه هموطنان تقاضامندیم کماکان از حضور در اجتماعات همچون مراسم های عروسی، ختم و دورهمی های فامیلی جدا اجتناب کنند.

ضرورت توجه به بُعد روحی و روانی مردم در اعلام امار مرتبط با کرونا

ربانی مهر با بیان اینکه در کنار ارائه آمارهای مربوط به ویروس کرونا و تبعات آن در جامعه باید به بعد روانی آن توجه شود، گفت: اعلام آمار نباید به نحوی باشد که به جامعه استرس وارد شود لذا باید همراه با ارائه آمار امید به جامعه تزریق شود.

وی افزود: در بحث برخورد با برگزار کنندگان اجتماعات، بازرسی از صنوف و غیره با همکاری سپاه انصارالحسین(ع)، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه ها بازدید ها و نظارت ها به صورت مستمر در حال انجام است.

مشاور استاندار همدان به جوانان در آستانه ازدواج، توصیه کرد: شروع ساده زندگی بهتر از همراه بودن با بیماری و یا درگیر کردن عزیزان خود به این ویروس است لذا درخواست داریم از برگزاری هرگونه مراسم اجتناب کنند.

وی در خصوص وضع ممنوعیت در تردد ها، گفت: اعمال هرگونه محدودیت در تردد و جابجایی مسافرین به استانها در اختیار ستاد ملی کرونا است.

مشکلی برای تامین ماسک مورد نیاز در استان همدان وجود ندارد

ربانی مهر، تصریح کرد: طی هفته آینده در صورت کاهش نیافتن آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان امکان وضع مقررات و ممنوعیت های جدید در استان وجود دارد.

وی افزود: آنچه که در محدودیت های اعمالی در استان همدان مورد توجه است ابتدا سلامت سپس معیشت و اقتصاد مردم است چراکه حسب دستور ریاست محترم جمهور و استاندار محترم همدان وضعیت اقتصادی جامعه باید مورد توجه باشد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان و مسئول ستاد اطلاع رسانی کرونا در استان، عنوان کرد: در بحث کرونا اماکن گردشگری و ورزشی استان همدان بیشتر ضرر را تحمل کردند اما مدیران و صاحبان این اماکن باید توجه داشته باشند همه ما در برابر قانون یکسان هستیم و آنچه برای سلامت و امنیت مردم تحت عنوان قانون اعلام می شود برای همگان لازم الاجراست.

وی افزود: در حال حاضر محل هایی که برای عرضع ماسک ارزان قیمت در شهرستان همدان معرفی شدند در حال فعالیت هستند و خوشبختانه با توجه به خود کفایی استان در بحث تولید ماسک هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

ربانی مهردر ادامه از برگزاری جلسه ستاد اطلاع رسانی کرونا در استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم ارتباط موثر ستاد کرونا با اصحاب رسانه موجب اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع دستورالعمل های بهداشتی، آمار و اخبار مربوط به کرونا در استان شود.

 

وی در پایان با اشاره به نشست های مطبوعاتی و همچنین ارتباط گیری از طریق بستر فضای مجازی با جامعه هدف توسط مدیرکل و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان، گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه ورزش و جوانان استان همدان بر هیچ‌کس پوشیده نیست که این مهم جای تقدیر دارد.

حمدالله چاروسایی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و رئیس خبرگزاری برنا استان همدان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت خبرگزاری برنا در استان همدان، گفت: خوشبختانه ستاد اطلاع رسانی کرونا استان به صورت لحظه ای اخبار مربوط به ویروس کرونا را برای آگاهی مردم اطلاع رسانی می کنند که جای تقدیر از زحمات شما و مجموعه تحت امر شما را دارد.

 

نظر شما