مدیر پخش شرکت فرآورده های نفتی منطقه همدان:

ایمنی انبارهای نفت استان همدان در اولویت سوخت‌رسانان قرار دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۲:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۸۸۶۱
ایمنی انبارهای نفت استان همدان در اولویت سوخت‌رسانان قرار دارد
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، گفت:در کنار سوخت رسانی بی وقفه و مطلوب، ایمنی انبارهای نفت و تحقق اهداف پدافند غیرعامل در اولویت سوخت رسانان منطقه همدان است.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان، امین روستایی پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، گفت: انبارهای نفت به دلیل فعالیت‌های روزمره و نقل و انتقال میلیون‎‌ها لیترمحمولات سوختی همواره در معرض انواع ریسک‌ها و مخاطرات قرار داشته که این مهم، توجه بیش از پیش مسئولان و دست اندرکاران به ایمنی آن ها می‌طلبد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 99، به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: نظر به تلاش جهادی سوخت رسانان در این زمینه، شاهد توسعه همه جانبه و افزایش میزان بارگیری و ارسال محمولات نفتی به اقصی نقاط داخل و حتی خارج از کشور هستیم.

روستایی ادامه داد: از این رو حضور بیشترین تعداد نفتکش های جاده پیما در قیاس با سال های اخیردر انبار نفت تدارکاتی ایثارگران منطقه همدان که فراتر از ظرفیت ترافیکی پارکینگ است؛ ملاحظات جدی را در این حوزه در اولویت قرارداده است.

وی با اشاره به حادثه اخیر آتش سوزی در پارکینگ دولت آباد کرمانشاه، جابجایی های کلان فرآورده های نفتی در استان و کشور در بستری ایمن را ضروری خواند و پایش مستمر و حذف عوامل خطرآفرین از بدو ورود تا خروج کامیون های نفتکش از انبارهای نفت و تأسیسات جانبی را لازم دانست.

وی از انجام تعمیرات اساسی در پارکینگ نفتکش های انبارهای نفت منطقه در راستای پدافند غیر عامل خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش زیربنای مفید پارکینگ با عقب کشیدن دیوارهای انبار، تعریض معبر ورودی کامیون ها، توسعه رینگ آب آتش نشانی پیرامونی محوطه، تجهیز و ارتقاء سیستم اطفاء حریق در پارکینگ نفتکش ها به دو دستگاه هایدرانت، ساماندهی استقرار نفتکش ها از طریق رنگ آمیزی سطح پارکینگ به منظور سهولت تردد و به حداقل رساندن ضریب برخورد تانکرها را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدیر پخش منطقه همدان به مکاتبه با آبفای استان برای تخصیص یک رشته انشعاب آب بازیافتی به منظور تحصیل ذخیره آب پایدار در مواقع بروز بحران اشاره کرد و اضافه کرد: آب مورد نیاز از یک سوی برای عملیات اطفاء حریق احتمالی و از سویی دیگر بنابر ضرورت حفظ سرمایه های ملی و اموال و دارایی های پیمانکاران حمل و نقل، در استخرهای بزرگ انبار نفت ذخیره سازی شده است.

 روستایی همچنین از افزایش ارتفاع دیواره پیرامونی مخازن (BAND WALL) در انبارهای نفت برای افزایش ضریب جلوگیری از هدررفت فرآورده خبر داد.

وی تصریح کرد: کنترل ها و پایش ایمنی و بهداشت نفتکش و راننده قبل از ورود به داخل تاسیسات انجام می شود. همچنین امکانات رفاهی از جمله  تجهیز نمازخانه، افزایش تعداد چشمه های سرویس بهداشتی، سالن غذا خوری و تجهیز بوفه جهت تأمین مایحتاج توقف کوتاه رانندگان نیز تکمیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز