امام جمعه همدان تاکید کرد:

ضرورت توجه هرچه بیشتر مدیران استان همدان به دغدغه مسکن و اشتغال جوانان

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۶:۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹۰۶۳
ضرورت توجه هرچه بیشتر مدیران استان همدان به دغدغه مسکن و اشتغال جوانان
امام جمعه همدان بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مدیران استان همدان به دغدغه مسکن و اشتغال جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی آغاز مرحله دوم کمک‌های مومنانه با بیان اینکه در مرحله اول کمک‌های مومنانه با موازی کاری‌هایی در بین نهادهای مختلف مواجه بودیم، گفت: در این مدت همه مجموعه‌ها در صدد امداد رسانی و کمک بودند اما مشکل اصلی در هدفمند نبودن این کمک‌ها بود.

وی افزود: در استان همدان نیازمند مدیریت واحدی برای نظارت بر منابع موجود هستیم و لذا نهادهای حمایتی در کنار وظایف مختص به خود، به صورت منسجم می‌توانند در این مرکز فعالیت داشته باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در کنار تشکیل این مجموعه باید دبیرخانه دائمی نیز برای مدیریت کارها تشکیل دهیم، گفت: همه نهادها و افرادی که توانایی کمک در این حوزه را دارند می‌توانند جز اعضا این قرارگاه باشند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که ممکن است در سال‌های بعد هم با مشکلات دیگری مواجه شویم، بهتر است که این دبیرخانه به صورت دائمی کار خود را آغاز کند، تا مدیریت بهتری اعمال شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم ایجاد انسجام در بین دستگاه‌های مختلف، عنوان کرد: یکی از وظایف این دبیرخانه، شناسایی اولویت‌ها و جهت دادن منابع به سمت رفع این مشکلات است.

وی ایجاد اشتغال و رفع مشکل مسکن را از مهم‌ترین اولویت‌های موجود بر شمرد و مطرح کرد: همه افراد آسیب دیده از کرونا نیاز به بسته غذایی ندارند و به عنوان مثال برای کمک به حل مشکل مسکن می‌توان با جمع آوری منابع و تأمین زمین، واحدهایی را برای زوج‌های جوان و افراد کم بضاعت ساخت تا چند سالی را در آنجا ساکن باشند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: البته این مجموعه باید به صورت فراگیر با همه نهادهای حمایتی در ارتباط باشد و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات استفاده کنند.

نظر شما