مدیر آموزش و پرورش نهاوند خبر داد:

ثبت نام ۲۳ هزار و ۶۵۹ دانش آموز در مدارس شهرستان نهاوند/مدارس حق اخذ شهریه خارج از مصوبه بالادستی ندارند

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۷:۵۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۰۳۱۲
ثبت نام ۲۳ هزار و ۶۵۹ دانش آموز در مدارس شهرستان نهاوند/مدارس حق اخذ شهریه خارج از مصوبه بالادستی ندارند
مدیر آموزش و پرورش نهاوند از ثبت نام ۲۳ هزار و ۶۵۹ دانش آموز در مدارس شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: مدارس حق اخذ شهریه خارج از مصوبه بالادستی ندارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسین دارایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت "روز خبرنگار" ، با اشاره به جایگاه رفیع خبرنگاران در راستای ارتقای اهداف آموزش و پرورش و جامعه تصریح کرد: مساعدت و همکاری خبرنگاران به عنوان پرچمداران اطلاعات و آگاه رسانی موجب برداشتن قدمهای بزرگی در عرصه تعلیم و تربیت می شود چرا که قدرت قاطعیت و صلابت آنان کمکهای شایانی در رشد و پیشرفت جامعه دارد.

محمدحسین دارایی اظهار داشت: در شرایط کنونی که بیماری کرونا بر کشور حادث شده و در این زمینه تطبیق  معلمان و دانش آموزان با اقتضائات روز و توسعه علمی در بستر فضای مجازی رشد قابل تصوری را ایجاد کرده است، نقش موثر رسانه ها در تبیین، اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات بزرگ و مثال‌زدنی جهادگران آموزشی کاملا مشهود و مبرهن است.

دارایی با بیان اینکه مدارس در زمان ثبت نام حق دریافت هیچ‌گونه وجهی به غیر از پول بیمه و کتاب را ندارند، گفت: تا امروز ۲۳ هزار و ۶۵۹ دانش آموز نهاوندی در ۲۳۱ مدرسه شهری و روستایی نهاوند ثبت نام شده اند.

 رئیس آموزش و پرورش با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس سه برنامه را باید مد نظر داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری خواهد شد و ما برای هر شرایطی آمادگی لازم را داریم.

وی با اشاره به سه برنامه مد نظر در خصوص بازگشایی مدارس افزود: با توجه به قرار داشتن شهرستان در وضعیت سفید، زرد یا قرمز و متناسب با شرایط کرونایی ایام بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده ایم و همه تلاش ما کم کردن دغدغه والدین و دانش آموزان است.

 دارایی افزود: با توجه به شرایط، امکان تدریس حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری وجود دارد و کار ثبت نام ها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه  امسال ۲ هزار و ۲۰۷ دانش آموز پایه اولی و یک هزار و ۵۰۰ پیش دبستانی داریم که در مدارس ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: دانش آموزان نهاوندی امسال در ۲۳۱ مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل خواهند کرد و نظارت ها بر روند ثبت نام ادامه خواهد داشت.

دارایی با تاکید بر اینکه مدارس در زمان ثبت نام حق دریافت هیچ‌گونه وجهی به غیر از پول بیمه و کتاب را ندارند، خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت جدی به مدیران مدارس اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به شهریه دیگر مدارس غیر دولتی گفت: اینگونه مدارس شیوه نامه ها و قوانین مخصوص به خود را دارند و در مدارس دولتی نیز جذب مشارکت های مردمی بعد از شروع سال تحصیلی و تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و به تصمیمات آنها بستگی دارد.

نظر شما