رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد:

اضافه شدن ۳ قاضی به دستگاه قضایی شهرستان نهاوند

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۱:۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۰۶۷۳
اضافه شدن ۳ قاضی به دستگاه قضایی شهرستان نهاوند
با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، با حضور محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و با حضور امام جمعه، نماینده مردم نهاوند در مجلس  و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند رئیس جدید دادگستری نهاوند معرفی شد.

در این مراسم از زحمات یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری نهاوند تقدیر شد و علی کاظمی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان معرفی شد.

محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در این مراسم گفت: در راستای سند تحول قوه قضائیه که مبتنی بر گام دوم انقلاب است باید کادر سازی شود و کار به نیروهای جوان و انقلابی سپرده شود.

وی با تاکید بر انجام کار مردم در دستگاه قضائی اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم در سند تحول قوه قضائیه بسیار مهم است.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: بحث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی در دستور کار است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان داشت: خیلی از پرونده ها با کمک بزرگان و معتمدان و نهادهای مردمی می‌توان به مصالحه ختم شوند.

عدالتخواه افزود: یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضائی الکترونیکی شدن فرآیندها است تا مراجعات کمتر می‌شود.

وی با اشاره به آمار پرونده های معوق شهرستان گفت: از رئیس جدید دادگستری شهرستان انتظار است که حدود ۴۰۰ پرونده معوق شهرستان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری همدان اظهار داشت: به مجموعه قضات نهاوند ۳ نفر اضافه می‌شوند تا مشکل کمبود نیرو نیز حل شود.

تعیین تکلیف ۶۲۰۰ پرونده معوق

یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری نهاوند در این مراسم گفت: همه تلاش ما خدمت به مردم و کم کردن مشکلات شهروندان در این مدت بوده است.

وی اظهار داشت: ۶۲۰۰ پرونده معوقه در سال گذشته تعیین تکلیف شده است و در ۴ ماهه اول امسال ۸۳۳ پرونده معوقه تعیین تکلیف شده است.

طرهانی گفت: در حوزه پیشگیری جز سه شهرستان برتر استان بودیم و با ایجاد نهادهای داوری و استفاده از ظرفیت مردمی برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کردیم.

وی افزود: ۴۵ درصد پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف نهاوند مصالحه شده است و ۱۴ درصد افزایش پرونده خروجی در شهرستان داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز