رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

۲۲۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران استان همدان احداث می شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۴:۳۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۲۵۳۲
۲۲۰۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران استان همدان احداث می شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گفت:2200 واحد مسکونی ویژه ایثارگران استان همدان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سعید اوحدی ظهر سه شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انسجام و وحدت در استان همدان مشهود و برقرار است که این امتیاز بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دغدغه جدی استاندار همدان تأمین مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگران و خانواده شهداست، گفت: به پیشنهاد استاندار همدان کارگروه مشترکی از معاونان بنیاد شهید کشور و معاونان استانداری برای بررسی مشکلات و مسائل استان همدان در خصوص جامعه ایثارگران و خانواده شهدا تشکیل شد.

معاون رئیس جمهور گفت: قرار است دو تفاهم‌نامه با استاندار همدان منعقد شود که یکی مربوط به تأمین زمین برای ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن جامعه ایثارگران است و دیگری اشتغال فرزندان ایثارگران و شهدا در دستگاه‌های دولتی را مدنظر دارد.

اوحدی اضافه کرد: بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگری، فرزندان جانبازان بالا ۷۰ درصد به صورت ۱۰۰ درصد در دولت استخدام می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه توفیق خدمت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان امری الهی است، گفت: هم سویی و انسجام ارکان نظام در استان همدان باعث شده تا بتوان خدمت بیشتری به مردم، جامعه ایثارگران و خانواده شهدا شود.

خدمت به جامعه ایثارگری توفیقی بزرگ است

آیت‌الله حبیب الله شعبانی خدمت به جامعه ایثارگری را توفیقی بزرگ برشمرد که شامل مجموعه بنیاد شهید شده و اظهار کرد: افرادی که در مجموعه بنیاد شهید حضور دارند، باید قدردان این نعمت و توفیق باشند که در خدمت خانواده‌های شهدا هستند.

وی با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید توسط استان همدان، بیان کرد: استان همدان از قدیم به عنوان دارالمومنین شناخته می‌شد که با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به دارالمجاهدین نیز شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حضرت آقا در چند سال اخیر نگاه خاصی به شهدای همدانی داشته‌اند و این نشان دهنده وجود روحیه ایثار و شهادت در این استان است.

وی با بیان اینکه انسجام خوبی در بین مسئولان در راستای خدمت به جامعه ایثارگری وجود دارد، مطرح کرد: تلاش و نگاه مجموعه مدیریتی استان به سمتی است که بتوانیم خدمت بیشتری به خانواده‌های معظم شهدا داشته باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در سیره اهل بیت نیز توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا وجود داشته است، عنوان کرد: داستان برخورد امیرالمومنین (ع) با همسر یک شهید می‌تواند الگویی برای همه ما در برخورد با این عزیزان باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران مطالباتی دارند که باید به آن رسیدگی شود، گفت: وضعیت مسکن و اشتغال نه تنها مشکل ایثارگران که جز نیازهای ضروری زندگی بشر است و باید نسبت به رفع آن توجه شود.

آیت الله شعبانی مهم‌تر از خدمت به جامعه ایثارگران را حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه دانست و عنوان کرد: آنچه امروز ضرورت دارد تا به آن توجه شود حقیقتی است که نحوه تربیت شهید همدانی‌ها و شهید چیت سازیان‌ها را تشریح کند.

وی عنوان کرد: دشمن در حال ایجاد شبهه در موضوع ایثار و شهادت است، تا جایی که ایثار و شهادت را خشونت جلوه می‌دهد در حالی که شهادت خشونت نیست، دفاع از حق است، بنابراین آنچه مهم است حفظ این روحیه در جوانان می‌باشد تا توضیح دهیم چگونه یک جوان تبدیل به شهید سلگی می‌شود.

نظر شما