پیام مجمع جوانان استان همدان به مناسبت روز پزشک و روز همدان

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۱:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۷۵۲۶
پیام مجمع جوانان استان همدان  به مناسبت روز پزشک و روز همدان
مجمع جوانان استان همدان به مناسبت یکم شهریورماه روز گرامیداشت مقام پزشک و روز همدان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا-همدان، مجمع جوانان استان همدان  به مناسبت یکم شهریورماه روز گرامیداشت مقام پزشک و روز همدان پیامی صادر کرد.

متن  پیام بدین شرح  است:

هو الطبیب

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین بوده و به شایستگی این نام صاحب جایگاهی والا در عرصه فرهنگ و تاریخ و تمدن در کشور است چراکه از لحاظ تاریخی و فرهنگی قدمتی فراتر از سه هزار سال دارد و نخستین پایتخت اولین سلسله حکومت ایران بوده است.

یکم شهریور روزی است که به‌حکم تقویم و به دلیل زادروز بوعلی‌سینا به نام او نامگذاری شد و ازآنجا که شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا و همدان نام و ارتباطشان درهم‌تنیده است، یکم شهریور نام «روز همدان» را نیز به خود گرفت.

روز پزشک امسال متفاوت تر از گذشته، یادآور تلاش های خستگی ناپذیر مردان و زنانی است که با علم و تخصص خود، عمده بار مسئولیت سنگین سلامت جامعه را بر دوش کشیده اند و با تاسی از سیره حکمای پیشین این سرزمین، در گسترش اخلاق، حکمت و انسانیت کوشیده‌اند.

فرزانگانی که همواره در کنار مردم و طبیب آلام و دردهای آنان به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده بوده و روح مهربانی، امید و شوق زیستن را در بین آنها زنده نگه داشته.اند.

حسن انتخاب زادروز شخصیت ممتازی چون ابن سینا به‌عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی فراهم می‌آورد تا با اشاره به جامعیت علمی، نوآوری و امتیازات خلقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند و ایثارگرانه این قشر فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌بخش آنان، نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های استثنایی آن داشته باشیم.

بدینوسیله فرا رسیدن اول شهریور، زادروز حکیم بو علی سینا و روز پزشک، را به تمامی پزشکان متعهد و دلسوز تبریک عرض نموده، مراتب سپاس و قدردانی خود را از این قشر فرهیخته در خدمت‌رسانی به مردم بویژه در عرصه درمان و پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا را اعلام و از درگاه خداوند متعال بهروزی، سلامت و توفیق خدمت روز افزون برای این عزیزان مسئلت می نماییم.

مجمع جوانان استان همدان

یکم شهریور ماه ۱۳۹۹

 

نظر شما