مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خبر داد:

توسعه مراکز ملاقات فرزندان طلاق با هدف توانمندسازی روحی کودکان در استان همدان

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۰:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۵
توسعه مراکز ملاقات فرزندان طلاق با هدف توانمندسازی روحی کودکان در استان همدان
مدیر پیشگری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: این مراکز برای فرزندان شرایطی را ایجاب می‌کند تا در محیطی مناسب و به دور از فضاهای تنش‌زا با والدین خود دیدار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛حسین عسگری عنوان کرد: مسئله طلاق در میان والدین بیش از هرکس دیگری فرزندان آن خانواده را تحت شعاع و در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار می‌دهد زیرا علاوه بر فروپاشی کانون خانواده و جدایی پدر و مادر مسئله حضانت و دوری از یکی از والدین برای فرزندان بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از جدایی و تعیین سرپرست فرزندان، در صورتی که میان والدین اختلافی وجود داشت مطابق قانون فرزندان باید در مدت زمان مشخصی با فرزند خود ملاقات و دیدار داشته باشند (که این امر در گذشته در دادگاه‌های خانواده و گاه کلانتری‌ها با هر کدام از والدین که طفل تحت حضانت او نمی‌باشد صورت می‌پذیرفت).

مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان اضافه کرد: وجود کودکان و نوجوانان در فضاهایی مانند کلانترهای و دادگاه روحیه آن را خدشه‌دار خواهد کرد زیرا کودکان علاوه بر مشاهده مشاجره والدین خود در فضای سنگین و دور از شرایط سنی آنها حضور خواهند یافت.

عسگری اظهار کرد: در راستای ماده 68 آئین نامه قانون حمایت خانواده و نیز بمنظور اجرائی شدن تبصره ماده 41 قانون مذکور بمنظور تسهیل‌سازی فرآیند ملاقات فرزندان طلاق پیشگیری‌های لازم در جهت توسعه و افزایش مراکز ملاقات فرزندان طلاق با هدف توانمندسازی روحی و عاطفی کودکان در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور ایجاد محیط مناسب به دور از فضاهای تنش‌زا، آسیب‌زا و با صرف اعتبارات مربوطه به ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مصوب شورای اجتماعی کشور مراکز ملاقات فرزندان طلاق، در سطح استان افزایش خواهند یافت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به فعالیت دو مرکز فعال در شهرستان همدان خاطر نشان کرد: زمینه راه‌اندازی یک مرکز در شهرستان ملایر و نیز مرکز شماره 3 در مرکز استان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار گرفته است.

عسگری افزود: ارائه مشاوره به والدین و برگزاری والدگری مثبت و بررسی زمینه‌های ایجاد صلح و سازش بین والدین و نهایتا برقراری ملاقات والدین با فرزندان در یک محیط مناسب و بدور از تنش از مزیت های این مرکز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز