امام جمعه همدان:

رسانه ها پیام رسان حق و بصیرت در جامعه باشند

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۰:۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۹
رسانه ها پیام رسان حق و بصیرت در جامعه باشند
امام جمعه همدان، گفت: رسانه ها پیام رسان حق و بصیرت در جامعه باشند.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان آیت الله حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی در مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع) که به همت هیئت زینبیون (فعالان رسانه‌ای استان همدان) برگزار شد، مطرح کرد: تاریخ بشر از ابتدا با دشمنی حق و باطل و جنگ بین این دو همراه بوده است به طوریکه از ابتدا که حضرت آدم(ع) خلق شد یکی از توصیه‌های الهی این بود که باید مراقب دشمنت باشی و او را بشناسی.

وی ادامه داد: زمانی که آدم(ع) وارد عالم مادی شد، خداوند فرمود که وارد میدان جنگ می‌شوید و در میدان جنگ کسی موفق‌تر خواهد بود که دشمن‌شناس باشد، بنابراین زمانی که جریان هابیل و قابیل شروع شد جنگ بین حق و باطل هم آغاز شد و این دو جریان‌ موازی تا پایان دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاکله هستی ‌درگیری بین حق و باطل است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید در این نبرد انتخاب کنند که می‌خواهند در کدام مسیر باشند، انسان نمی‌تواند در عالم هستی شاکله اصلی را تغییر دهد و بگویید درگیری وجود ندارد حتی پس از ظهور حضرت ولی عصر(عج) هم نبرد جبهه حق و باطل تمام شدنی نیست.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچ پیغمبری نیست که درگیر جنگ با باطل نشده باشد و مردم هم به سادگی دعوت وی را پذیرفته‌ باشند، افزود: جبهه باطل همیشه مقابل انبیای الهی ایستاده است و تاریخ بشریت با دشمنی بین حقیقت و توهمات شکل گرفته، ما هم نمی‌توانیم جدال میان این دو جریان را تغییر دهیم.

امام جمعه همدان با تأکید براینکه در نبرد بین حق و باطل گاهی جبهه باطل پیروز شده اما پیروزی نهایی از آن جبهه حق است، اضافه کرد: بعد از واقعه عاشورا دشمنان اهل بیت(ع) به یکدیگر تبریک می‌گفتند اما مختار سه سال پس از این واقعه به بدترین شکل ممکن انتقام همه آن‌ها را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال مردم بر امام حسین(ع) سلام می‌فرستند و یزید را لعنت می‌کنند، اظهار کرد: شاید امام حسین(ع) در ظاهر شهید شده باشد اما برنده و بازنده در مسیر ابدیت مشخص می‌شود.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه در ظاهر دشمن در جنگی سخت حمله کرد و پیروز شد، اظهار کرد: رسانه‌ی جریان باطل در تبلیغات خود طوری نشان داد که یزید گمان کرد اگر امام حسین(ع) را به شهادت برساند، هیچ کسی اعتراض نمی‌کند چرا که رسانه‌ آن روز دشمن مدیریت افکار مردم را در دست داشت.

وی مطرح کرد: دشمن امروز هم با فضای رسانه‌ای در امور کشورهای مختلف دخالت می‌کند و فضای مجازی دموکراسی غربی را تهدید می‌کند، رسانه‌های اجتماعی اطلاعات شخصی کاربران را تحلیل و به سوی شخص مورد نظر سوق می‌دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فضای مجازی مدیریت فضای حقیقی را به دست گرفته و دشمن هم فضای مجازی را جدی گرفته است، تأکید کرد: به عنوان نمونه انتخابات در بعضی از کشورها مردم را مجبور می‌کند که به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند مانند لبنان که با قدرت رسانه دولت نزدیک به جریان مخالف را برگزیدند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه امروز جنگ نرم به جنگ شناختی و ادراکی تبدیل شده است، گفت: دشمن با رسانه‌های خود امام حسین(ع) را به شهادت رساند اما هنوز به اربعین امام(ع) نرسیده بود که جریان باطل به شکست اعتراف کرد.

وی بیان کرد: سربازی رسانه‌ای مانند زینب(س) در جبهه جنگ نرم تمام کارهای ۵۰ ساله بنی‌امیه را در عرض یک ماه نابود کرد، ایشان مخاطب را کاملا می‌شناخت و بنابر این شناخت در شام و کوفه خطبه‌های آتشین می‌خواند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز برای مقابله با جنگ نرم نیازمند سربازان اهل رسانه چون زینب(س) هستیم که با روشنگری‌ ایشان یزید مجبور شد به دروغ بگوید من نمی‌خواستم امام حسین(ع) را بکشم و ابن‌زیاد وی را کشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: متأسفانه در جریان رسانه‌ای کشور برخی از عناصر روشنگر به جای اینکه به فکر مقابله با جریان کفر باشند درگیر بازی‌های سیاسی و یا دعواهای بین خود شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز