رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۳۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۳۱۲۱
۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنج شنبه در سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برنامه تکمیل مسکن مهر را از سال‌های گذشته پیش گرفته و تقریباً این پروژه در حال اتمام است، گفت: طرح احداث مسکن ملی برای خانه‌دار کردن ۶۰۰ هزار خانوار در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه در تمام روستاهایی که امکان نوسازی واحد وجود داشت موضوع بهسازی مسکن روستایی در برنامه قرار گرفت، گفت: در طرح دیگری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان در دست احداث است است و افرادی که امکان تأمین مسکن برای آنها وجود ندارد از این طریق خانه دار می‌شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: در این طرح نیمی از مبلغ مورد نیاز برای احداث مسکن را دولت توسط سازمان برنامه و بودجه به صورت بلاعوض می‌پردازد و بخش دیگری که به صورت وام قرض الحسنه ۴ درصد ساخته می‌شود نیز دولت در پرداخت سود اقدام می‌کند و آن را می‌پردازد و به این ترتیب افرادی که به هیچ عنوان امکان پرداخت وجه برای مسکن ندارند صاحب خانه می‌شوند.

نوبخت گفت: تاکنون ۲۵ هزار کلید از این نوع واحدهای مسکونی تحویل مردم شده است و در استان همدان نیز تا ۷ ماه آینده دو هزار کلید مسکن محرومان را تحویل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: سال گذشته واحدهایی بر اثر این سیل تخریب شده بودند که بهسازی و یا از نو ساخته شده‌اند و در مجموع در زمینه توسعه بخش مسکن اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

نظر شما