مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان:

۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در همدان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۳
۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در همدان برگزار شد
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، گفت: ۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسین عسگری پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروزه طلاق توافقی به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی، عدم آموزش مهارت‌های اداره زندگی، دخالت والدین، پایین بودن آستانه تحمل زوجین، توقعات بالای زوجین از یکدیگر به آسیبی در جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ توسعه مراکز مشاوره طلاق توافقی و آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

عسگری عنوان کرد: با هدف افزایش خدمات روانشناسی و توجه به دستورالعمل راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده با استفاده از مدرسان مجرب و آموزش دیده ملی؛ تعداد ۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی برگزار شد.

وی بابیان اینکه زوجینی که دادخواست طلاق توافقی دارند توسط دادگاه به این مراکز مشاوره معرفی می‌شوند، گفت: برخی از این زوجین به دلیل اختلافات و سو تفاهمی که قابل رفع است با حضور در این جلسات به صلح و سازش هدایت می‌شوند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه به طور متوسط زوجین علاوه بر حضور در کلاس‌ها دو جلسه مشاوره حضوری نیز دریافت می‌کنند، اضافه کرد: سال گذشته از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مرکز صیانت از نهاد خانواده ۱۰۰ پرونده و در ۵ ماهه اول سال جاری نیز ۴۰ پرونده به صلح و سازش رسیده و زوجین از پیگیری فرایند طلاق خود منصرف شدند.

وی اظهار امیدواری کرد تداوم این دوره‌ها موجب کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به محاکم قضائی شود.

نظر شما