مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان:

کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند در همدان برگزار خواهد شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷۴
کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند در همدان برگزار خواهد شد
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، گفت: کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ؛حسین عسگری با اشاره به اهمییت آموزش به موقع در کودکان مطرح کرد : آموزش‌های به موقع مهارت‌های تربیت فرزند به خانواده‌ها می‌تواند نقش بزرگی در زندگی آنها ایفا کند و در آینده آنها تاثیر بسزایی دارد زیرا ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به عدم دانش کافی و عدم اجتماعی نمودن بچه‌ها از سوی والدین باز می‌گردد.

وی افزود: آموزش مهارت‌هایی مانند مراقبت از خود، مقابله با شرایط پر خطر، افزایش توانایی‌هایی روانی و اجتماعی به کودکان 7 تا 12 سال از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می‌تواند زمینه روبه‌رویی با کشمکش‌های زندگی و مقابله با آسیب‌ها را در آنها افزایش داده و از بروز آسیب‌های اجتماعی آتی پیشگیری کند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقاء و آموزش صحیح تربیتی فرزندان؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان 7 تا 12 سال در حوزه پیشگیری‌های رشد مدار را در دستور کار خود قرار داده است.

عسگری افزود: در سالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌های حضوری برای والدین محترم، دوره‌های آموزشی مجازی مهارت‌های ترمیمی توسط مدرسین آموزش دیده برای والدین کودکان و نوجوانان برگزار می‌گردد تا با بهره‌گیری از این کارگاه‌ها فرایند اقدامات ترمیمی و اصلاح‌گر کودکان در معرض خطر فراهم گردد.

وی با اعلام این خبر اضافه کرد:کارگاه‌های فوق به صورت مجازی در شهریور ماه سالجاری برگزار می‌گردد و برگزاری چنین کارگاه‌هایی مهارت تربیت فرزند توسط والدین را افزایش داده و موجب حمایت همه جانبه از کودکان و نوجوانان و از بین بردن عوامل خطر پیرامون کودکان می‌گردد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: پیشگیری رشدمدار یکی از اشکال پیشگیری‌های غیرکیفری و از نوع پیشگیری‌های اجتماعی بوده و به دنبال بهبود پایدار توانایی‌های اجتماعی اطفالی می‌باشد که خطر گرایش آنان به دنیای بزهکاری زیاد است.

عسگری خاطر نشان کرد: امیدواریم ارتقاء مهارت‌های تربیتی والدین بتواند موجبات احیای شرایط تربیتی و تکامل فردی، اجتماعی و اخلاقی کودکان گردد، از این رو دوره 23 مهارت تربیتی کمک خواهد کرد توانمندی فرد بالندگی پیدا نموده و کودکان مسئولیت‌پذیر و به خانواده و اجتماع متعهد‌تر گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز