مدیر شهرداری منطقه یک همدان خبر داد:

اتمام پروژه استاندارد سازی پنج هزار متر مربع پیاده رو خیابان بوعلی

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۲۱:۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۵۱۷۴
اتمام پروژه استاندارد سازی پنج هزار متر مربع پیاده رو خیابان بوعلی
مدیر شهرداری منطقه یک همدان اتمام پروژه استاندارد سازی پنج هزار متر مربع پیاده رو خیابان بوعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان دهبانی صابر با بیان اینکه پیاده رو خیابان بوعلی یکی از معابر پر تردد شهر همدان محسوب می شود از اتمام عملیات استانداردسازی این پیاده رو خبر داد.

وی عنوان کرد: سفرهای درون شهری که به صورت پیاده انجام می شوند به دلیل افزایش نقش اجتماعی افراد و افزایش سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اقداماتی که بتواند باعث ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به پیاده روی شود گامی موثر در ارتقای کیفیت زندگی شهری ست.

پیاده راه

مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه تسهیل تردد و عبور و مرور، افزایش و ارتقا سلامت شهروندان، افزایش حاکمیت پیاده رو به سواره رو از اهداف پیاده رو سازی است گفت: به علت فرسودگی ساختار پیاده رو خیابان بوعلی شهروندان برای گذر از این معبر با مشکلاتی روبرو بودند و یکی از اهداف مهمی که در پروژه استاندارد سازی این پیاده رو به دنبال آن بودیم افزایش ضریب ایمنی پیاده رو بود که همه شهروندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و همچنین خوشبختانه با هماهنگی ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب، برق و گاز در ابتدا تمامی زیرساختهای قدیمی جمع آوری شد و با بروز رسانی آنها دیگر حفاری های که به پیاده رو آسیبی وارد کند نخواهیم داشت.

پیاده راه

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دلایلی که شهروندان را ترغیب به استفاده از پیاده رو می کند زیبایی آن پیاده رو است گفت: در حوزه زیباسازی پیاده رو بوعلی اقدامات متفاوتی صورت پذیرفته است که می توان به اجرای نور پردازی درختان، روشنایی مسیر و فضای سبر این معبر اشاره کرد.

دهبانی صابر در استانداردسازی پیاده رو بوعلی تمامی ضوابط و قوانینی که بایستی در حوزه پیاده رو سازی صورت بگیرد رعایت شده است که می توان به استانداردهای مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه ها اشاره کرد.

photo_2020-09-07_09-21-14

وی افزود: برای استفاده هرچه راحتتر نابینایان و کم بینایان از کف فرش های بتنی برجسته که به صورت خطوط مستقیم و مخروطی شکل هستند استفاده شده است تا با حرکت روی آنها متوجه مسیر مستقیم حرکتی و تغییر مسیرها بشوند.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان، ادامه داد: پروژه پیاده رو سازی خیابان بوعلی با مساحتی پنج هزار متر مربعی با اقداماتی از قبیل اجرای سنگ فرش گرانیتی، لایروبی کامل نهری ها، دال گذاری جدید، اجرای نور پردازی درختان، روشنایی مسیر، مبلمان شهری و فضای سبز با اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی به پایان رسیده است و آماده استفاده شهروندان عزیز همدانی می باشد.

 

نظر شما